اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

آموزش فنی و حرفه‌ای گره کور بیکاری خوزستان را باز می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی به جوانان گره کور بیکاری در خوزستان را باز می‌کند.

آموزش فنی و حرفه‌ای گره کور بیکاری خوزستان را باز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از مؤثر‌ترین راه‌ها برای کمک به حل مشکل بیکاری جوانان استان دانست و اظهار داشت: باید با همت جمعه جوانان و افراد جویای شغل را به سمت این آموزش‌ها هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت استخدام در ادارات، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ خوزستان پر شده و تنها راه حل اشتغال و کارآفرینی برای جویندگان شغل، فرا گرفتن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت فنی است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون در زمینه ترویج آموزش‌های فنی صورت گرفته کافی نیست، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید کامل باشد و به دوره‌های بسیار کوتاه مدت چند هفته‌ای و یک ماهه محدود نشود.

موسوی‌جزایری به تجربه موفق آموزش فنی و حرفه‌ای در اشتغال جوانان منطقه شیلنگ آباد یکی از مناطق حاشیه‌ای و بسیار محروم اهواز اشاره کرد و گفت: استقبال بسیار خوبی توسط جوانان و نوجوانان آن منطقه از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عمل آمد و بسیاری از آنان با آموزش‌ها و مهارتی که فرا گرفتند توانستند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

وی حضور یک فرد خوزستانی (دکتر‌ پور عباس) در رأس دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش فنی و حرفه‌ای را یاد آور شد و گفت: شایسته است مسئولان خوزستان از این فرصت استفاده کنند و با ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی به نیاز تحصیلی و آموزشی جوانان جویای علم و اشتغال به خوبی پاسخ دهند.

 

* تحریم کالاهای وارداتی

خطیب جمعه اهواز همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های امروز فرمایشات مقام معظم رهبری درباره «اقتصاد مقاومتی» را متذکر شد و بر تحریم و جلوگیری از واردات لجام گسیخته به خصوص درباره کالاهای لوکس و تجملاتی تأکید کرد.

موسوی‌جزایری تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج از بن بست فعلی در کشور، مستلزم تقویت بنیان تولید داخلی و یک میثاق ملی است که همه آحاد جامعه در زمینه منع استفاده از کالاهای وارداتی خارجی که مشابه داخلی دارد با هم همپیمان شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تولیدات داخلی کشورمان هم اکنون با مشابه خارجی رقابت می‌کند و استفاده از کالاهای وارداتی با وجود نمونه داخلی آن، به هیچ وجه مجاز نیست.

* نماز جمعه تقویت اسلام است

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به پنج مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی، عنوان کرد: حضور در نماز جمعه موجب تقویت اسلام و یک تکلیف شرعی است.

موسوی‌جزایری نماز جمعه را سنت دیرپای محمدی دانست و افزود: حضور نیافتن در نماز جمعه به دلیل اختلاف سلیقه درباره مسائلی که در خطبه‌ها مطرح می‌شود، عذر شرعی نیست. بلکه باید افراد مؤمن و صاحب نظر حضور یابند و در صورتی که مجالی باشد موارد اختلاف نظر و سلیقه را مطرح کرده و به مشورت بگذارند.

* محکومیت نسل کشی در میانمار

همچنین در پایان نماز جمعه به دلیل گرمای شدید هوا در اهواز، راهپیمایی در محکومیت نسل کشی و جنایات وحشیانه علیه مردم مظلوم میانمار انجام نشد، اما نمازگزاران روزه دار در محل مصلی با سردادن شعارهایی این اقدامات جنایتکارانه را محکوم کردند.

نمازگزاران اهوازی با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «مرگ بر دولتمردان فاسد میانمار»، «مرگ بر بوداییان فاسد میانمار» و... خشم و انزجار خود را از اقدامات وحشیانه و کشتار و سوزاندن صد‌ها تن از مردم مظلوم و بیگناه میانمار را محکوم کرده و خواستار پیگیری موضوع از طریق سازمان‌های حمایت از حقوق بشر جهانی شدند.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول