اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان خبر داد

فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط 1300 زندانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک‌هزار و 300 نفر از زندانیان زندان‌های زاهدان و زابل، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط 1300 زندانی

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: با هدف توانمندسازی زندانیان و جلوگیری از بازگشت دوباره آنان به زندان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های زاهدان و زابل راه‌اندازی شده است که طی سال گذشته، تعداد یک‌هزار و 365 نفر در این مراکز، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند.

وی افزود: 95 درصد زندانیانی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به خوبی فرا گرفته‌اند پس از آزادی از زندان مشغول به کار شده و دوباره به زندان بازنگشته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای آموزش نوجوانان بزهکار، مجرب‌ترین استادان آرایشگری به کار گرفته شده‌اند و این نوجوانان آموزش آرایشگری را به خوبی فراگرفته‌اند.

جهانتیغی ادامه داد: با هدف کمک هرچه بیشتر به زندانیان مقرر شده است با همکاری دادستان سیستان و بلوچستان، تسهیلاتی در اختیار زندانیان آزاد شده که مهارت لازم را فراگرفته‌اند، قرار بگیرد تا از بازگشت مجدد آنان به زندان جلوگیری شود.

200 نفر از مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای رسمی می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین گفت: یکی از مصوبات دور سوم هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای بود که این لایحه در صحن علنی مجلس هشتم به تصویب رسید و از سوی دولت 200 ردیف استخدامی به این استان اختصاص یافت.

وی افزود: در مرحله نخست، تعداد 100 نفر از نیروهای حق‌التدریس که دارای مدرک کاردانی و بالاتر و رشته‌های آنان مرتبط باشد استخدام خواهند شد و تعداد 100 نفر دیگر در سال‌های آینده به استخدام رسمی در خواهند آمد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هم اکنون تمامی مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان دارای چارت اداری هستند.

جهانتیغی خاطرنشان کرد: تعداد 19 مرکز فنی و حرفه‌ای در استان فاقد تشکیلات بودند که پس از پیگیری‌های لازم تعداد هشت مرکز دارای تشکیلات شدند و هم اکنون تمامی مراکز شهرستان‌ها دارای تشکیلات اداری هستند.

وی بیان کرد: تعداد شش مرکز در مناطق مرزی استان در هیرمند، زابلی، سیب و سوران، جالق، پیشین و دلگان احداث شده است که این مراکز در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کیفیت بخشی یکی دیگر از اهداف این اداره کل است که با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه علمی کاربردی استان، آموزش‌های جدیدی به کارآموزان و دانشجویان داده می‌شود که این آموزش‌ها مکمل آموزش‌های نظری دانشگاه است و نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دارد.

جهانتیغی افزود: تولید و ساخت پنجره‌های دوجداره ( UPVC) و تربیت نیروهای فنی برای گازکشی خانگی از جمله فعالیت‌های جدید این اداره کل است.

وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: با هدف نهادینه کردن فرهنگ کسب و کار طرحی به نام مهندسین فردا در کرمانشاه اجرا شده است که استان سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای اجرای این طرح مهم اعلام کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح افراد از سنین پیش دبستانی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند و تا پایان پیش دانشگاهی در ایام تابستان و اوقات فراغت، ایام مدارس در مراکز فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند.

جهانتیغی تأکید کرد: این افراد در پایان دوره پیش دانشگاهی می‌توانند در بخش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای مهندسین سرآمدی باشند و در المپیادها شرکت کنند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول