اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

کسب مقام نخست دنا در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان دنا از کسب مقام نخست شهرستان دنا در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کسب مقام نخست دنا در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

نورالله وفاپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا اظهار داشت: نقش سازمان فنی و حرفه‌ای نقش بی‌بدیل و کلیدی در امر اشتغال است، زیرا آموزش‌های مهارت و فناوری بنیانی برای توانمندی سرمایه‌های انسانی و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین می‌باشد.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان دنا با بیان این‌که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به طور مستقیم در پیشرفت صنعتی و اقتصادی کشور تاثیر دارد، بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از ستون‌های اصلی اشتغال بوده و اشتغال بدون آموزش معنا و مفهومی ندارد.

وفاپور یکی از محاسن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیازسنجی دانست و اظهار کرد: قبل از آموزش نیازسنجی می‌شود و متناسب با نیاز بازار کار آموزش ارائه داده خواهد شد.

وی افزود: جوانی که جویای کار است باید قبل از هر چیز آموزش مهارتی متناسب با آن کار را فرا گیرد که به همین منظور این سازمان عهده‌دار آموزش جوانان و کارجویان غیر ماهر و تربیت و تأمین مربیان فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به استعدادهای هر منطقه گفت: فعالیت‌های عمومی در زمینه‌های مورد نظر رصد می‌شود و مطابق با آن فعالیت‌ها، نیازها، استعدادها و علاقه فراگیران آموزش ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای از پایه تا پیشرفته و از بی‌سواد تا بالاترین مدرک تحصیلی انجام می‌شود.

وفاپور آموزش در این شهرستان را در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی دانست و افزود: این آموزش‌ها در قالب مرکز ثابت، سیار شهری، روستاها، عشایر و آموزش در پادگان و صنایع انجام می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای دنا افزود: در این شهرستان 22 رشته در بخش کشاورزی شامل پرورش گیاهان دارویی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل و پرورش گوسفند آموزش داده می‌شود.

وی گفت: در بخش صنعت تعمیرکاری برق خودرو، تعمیر لوازم خانگی و برق ساختمان درجه 2 و در بخش خدمات، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، حسابداری، رایانه، گل‌دوزی ماشینی، نازک‌دوزی زنانه، خیاطی، دوخت لباس‌های محلی و روبان‌دوزی آموزش داده می‌شود.

 

75 درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دنا بانوان هستند

رئیس فنی و حرفه‌ای دنا گفت: در چهار ماهه اول امسال 472 نفر در رشته‌های ذکر شده آموزش دیده‌‌اند و پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه نخست امسال این رقم به بالاتر از 800 نفر برسد.

وفاپور معرفی‌شدگان برای آزمون مهارت‌های کسب شده را 423 نفر ذکر کرد و افزود: 65 درصد این افراد در آزمون‌ها موفق بوده‌اند که شهرستان دنا در استان مقام اول را کسب کرده است.

وی آموزش‌های انجام گرفته را 79 هزار و 480 نفرساعت در چهار ماهه اول سال جاری دانست و تعهدات این سازمان را تا پایان سال، 179 هزار و 480 نفرساعت بیان کرد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان شش ماهه اول سال جاری 90 درصد از تعهدات آموزش سالانه این شهرستان تحقق پیدا کند.

وفاپور بیشتر دوره‌های آموزشی در این شهرستان را در راستای رونق و ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی دانست و عنوان کرد: 75 درصد کارآموزان را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول