اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان:

تشکیل دبیرخانه دائمی طرح ضیافت در دانشگاه‌ها ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سپاه قدس گیلان تشکیل دبیرخانه دائمی طرح ضیافت در دانشگاه‌های استان را ضرورت دانست.

تشکیل دبیرخانه دائمی طرح ضیافت در دانشگاه‌ها ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی یکشنبه شب در ضیافت افطاری و شام طرح ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه برای اجرای این طرح در دانشگاه‌ها دو دهه تاخیر داریم، اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی طرح ضیافت در دانشگاه‌ها یک ضرورت است زیرا تاکنون با گذشت سه سال از اجرای این طرح در دانشگاه‌ها هنوز چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی اجرای طرح ضیافت را در راستای ارتقای فکری و فرهنگی دانشجویان موثر دانست و افزود: تدوین برنامه‌های بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای طرح ضیافت نیز ضرورت دارد زیرا اگر به دنبال ساختن کادری انقلابی برای آینده نظام هستیم این طرح فرصت خوبی برای اجرای این اهداف است. 

شهردار رشت نیز در مراسم طرح ضیافت اندیشه قرآنی واحد رشت درباره چگونگی اجرای این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: اجرای طرح ضیافت در دانشگاه‌ها م‌ تواند پل ارتباطی دانشگاه و شهر باشد و هم‌اکنون این خلأ احساس می‌شود.

محمدعلی ثابت‌قدم رابطه متقابل دانشجویان با شهر و شهرداری را موجب ایجاد تحولات مثبت و مفید به نفع شهروندان دانست.

نایب رئیس شورای اسلامی رشت نیز گفت: طرح ضیافت برگرفته از یک اندیشه دینی در دانشگاه‌ها و طرحی انسان‌ساز و بسیار تاثیرگذار است.

محمدحسن عاقل‌منش برگزاری چنین جلساتی را در دانشگاه‌ها موجب همدلی و در راستای اجرای فرامین الهی در ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: بسیاری از دانشجویان می‌توانند در قالب این طرح تجربیات خوبی کسب کنند که در تامین آینده آنها کارساز باشد.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح ضیافت اندیشه از سال 89 با حضور 171 دانشگاه در کشور کار خود را آغاز کرد و امسال سومین سال برگزاری این طرح باشکوه در دانشگاه‌هاست.

عبدالله حاتم‌زاده پیگیری بحث برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در این طرح را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح مذکور دانست و اذعان کرد: دانشجو در قالب این کرسی‌ها می‌آموزد که نظرات و انتقادات خود را در فضای علمی و منطقی مطرح کند.

وی برگزاری کلاس‌های قرآنی مانند حفظ، روخوانی و تفسیر قرآن را نیز در راستای ارتقای روحی دانشجویان تاثیرگذار دانست.

این مسئول با بیان اینکه ما در دانشگاه آماده همکاری با اجرای این طرح در تمام دانشگاه‌های استان هستیم، افزود: در این طرح برای هر دانشجو در دانشگاه‌های دولتی سرانه 350 هزار تومان و برای دانشجویان دانشگاه آزاد سرانه 400 هزار تومان در طول طرح هزینه در نظر گرفته شده که برخی از مشکلات فصلی مانند استفاده از کولر در خوابگاه‌ها و دیگر مخارج بر این هزینه‌ها می‌افزاید.

به گزارش فارس، در مراسم افطاری و شام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که به مناسبت آشنایی و بازدید مسئولان شهری و استانی از چگونگی اجرای طرح ضیافت اندیشه در این دانشگاه برگزار شد، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر رشت، جانشین فرمانده سپاه قدس، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، رئیس سازمان بسیج اساتید، رئیس دانشگاه گیلان، معاون اجرایی سپاه قدس گیلان، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد استان، رئیس واحد رشت و دیگر مسئولان استانی و اساتید برجسته دانشگاه آزاد منطقه 17 حضور داشتند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول