اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی گیلان:

48 هزار تن محصولات کشاورزی گیلان توزیع شد

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید توافقی و توزیع بیش از 48 هزار تن محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها بین کشاورزان استان خبر داد.

48 هزار تن محصولات کشاورزی گیلان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ضیا فیض‌پور ظهر امروز در جلسه تعاون روستایی گیلان با اشاره به وضعیت توزیع نهاده‌های کشاورزی در سال جاری اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال مقدار 48 هزار و 276 تن انواع محصولات کشاورزی و دامی و نهاده‌ها به ارزش اقتصادی 245 میلیارد و 942 میلیون ریال به صورت توافقی توسط شبکه تعاون روستایی گیلان خریداری و توزیع شده است.

وی خرید محصولات کشاورزی را به مقدار 37 هزار و 810 تن عنوان کرد و افزود: ارزش این مقدار محصولات کشاورزی 171 میلیارد و 140 میلیون ریال بوده است.

این مسئول، بیشترین میزان خرید محصولات کشاورزی را آرد گندم به مقدار 10 هزار و 217 تن، کنسانتره دامی به مقدار 8 هزار و 819 تن، سبوس 6 هزار و 984 تن و جو و آرد به مقدار 4 هزار و 522 تن ذکر کرد.

فیض‌پور، خرید پروتئین حیوانی را به مقدار 10 هزار و 466 تن بیان کرد و یادآور شد: ارزش اقتصادی این میزان 74 میلیارد و 802 میلیون ریال بوده است.

وی، این اقلام پروتئینی را شامل انواع گوشت مرغ و قرمز و شیر عنوان کرد و افزود: این مواد توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی و روستایی استان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان بیشترین مقدار محصولات پروتئینی را 10 هزار و 392 تن شیر ذکر کرد و متذکر شد: این مقدار شیر از دامداران استان خریداری شده است.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول