اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

تصویب 165 طرح در 9 کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: در 9 کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند 165 طرح با ارزش 15 میلیارد و 200 میلیون تومان مصوب شده است.

تصویب 165 طرح در 9 کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در کارگروه کشاورزی نهاوند یکی از مهمترین مأموریت‌های این کارگروه را توسعه کشاورزی و توجه به ایجاد زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید بیشتر دانست و اظهار داشت: نهاوند قطب کشاورزی، دامداری و شیلات استان همدان است بنابراین باید با ارائه طرح‌های فنی و اقتصادی زیرساخت‌های مناسب و لازم را برای حفظ این مقام مهیا کرد.

وی با اشاره به ایجاد 9 کارگروه توسعه کشاورزی در نهاوند افزود: در سال 90 تاکنون به صورت ماهانه و برخی مواقع هفتگی به دلیل اهمیت موضوع، کارگروه توسعه کشاورزی در نهاوند ایجاد شده که در همین راستا 165 طرح با ارزش 15 میلیارد و 200 میلیون تومان تصویب و به کارگروه استانی برای تصویب نهایی و معرفی به بانک‌های عامل معرفی شده است.

فرماندار نهاوند با اشاره به سهمیه نهاوند از محل توسعه کشاورزی در استان گفت: سهمیه سال 90 نهاوند از این محل 12 میلیارد و 700 میلیون تومان است که همه این مبلغ با ارائه طرح‌های توجیهی و فنی برای پرداخت به این طرح‌ها جذب و هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد 225 نفر اشتغال برای 164 طرح تولیدی کشاورزی ادامه داد: این طرح‌ها در قالب دامداری، گاوداری، زنبورداری، آبیاری تحت فشار و احداث باغات جدید میوه است که متقاضیان این طرح‌ها همگی دارای تحصیلات عالی دانشگاهی مرتبط با کشاورزی هستند.

زارعی‌کوشا به ایجاد شهرک دامپروری در نهاوند اشاره کرد و اظهار داشت: شهرک دامپروری در وسعت 15 هکتار به 12 نفر از متقاضیان ایجاد دامداری‌های صنعتی در این مکان واگذار می‌شود که توسط کارشناسان جهاد به صورت قطعات 5 هزار متری تقسیم‌بندی شده و هر قطعه به یک نفر متقاضی برای ایجاد گاوداری 50 رأسی تحویل می‌شود.

وی افزود: یک حلقه چاه مکانیکی عمیق برای تخصیص آب به این شهرک حفر شده و متقاضیان مشکل تأمین آب برای ادامه فعالیت نخواهند داشت.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول