اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

وجود 24 هزار بهره‌بردار کشاورزی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 24 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در شهرستان زنجان وجود دارد.

وجود 24 هزار بهره‌بردار کشاورزی در زنجان

محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 30 درصد از مساحت استان در شهرستان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد از آبادی‌های استان در شهرستان زنجان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع 287 آبادی مورد سکونت در این شهرستان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در بخش کشاورزی 88 هزار بهره‌بردار در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: 24 هزار بهره‌بردار کشاورزی در شهرستان زنجان فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود 122 دهنه قنات در شهرستان زنجان تصریح کرد: یک هزار و 288 چاه عمیق و نیمه عمیق نیز در این شهرستان وجود دارد.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه 30 درصد از اراضی قبل کشت استان در شهرستان زنجان قرار دارد، ادامه داد: میزان اراضی زیر کشت در شهرستان زنجان 258 هزار هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه 36 هزار هکتار از اراضی شهرستان زنجان آبی است، اضافه کرد: بیش از 200 هزار هکتار از اراضی نیز به صورت دیمی کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 560 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان زنجان تولید می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیش از 54 نوع محصول در این شهرستان کشت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان زنجان از نظر تولید محصول برنج رتبه نخست را در استان دارد، ادامه داد: سطح زیر کشت برنج در شهرستان یک هزار و 800 هکتار است.

نهاوندی‌پور اظهار داشت: شهرستان زنجان از نظر تولید سیب درختی، پیاز، کلزا، شیر، گوشت، مرغ و عسل رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای در سطح 12 هکتار در شهرستان زنجان راه‌اندازی می‌شود، خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه‌ها از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول