اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

تصویب 2 میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از تصویب 2 میلیارد و 335 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک برای بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

تصویب 2 میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی نهبندان

محمد خیرخواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان در سال مالی جاری اعتبار خوبی به بخش کشاورزی نهبندان اختصاص یافته است که با مدیریت در هزینه‌ها می‌توانیم بخش کشاورزی را رونق داده و سبب برطرف شدن مشکلات این بخش، تولید و اشتغال بیشتر شویم.

وی گفت: در سال مالی جاری، مبلغ 2 میلیارد و 335 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان به بخش کشاورزی نهبندان اختصاص یافته است که به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برای تعریف و اجرای پروژه‌های جدید هزینه می‌شود.

*اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار به کشاورزی نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با بیان اینکه بخش کشاورزی در نهبندان به عنوان یک بخش اصلی در تولید و اشتغال به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید به این بخش توجه بیشتری شود که البته این مهم طی سال‌های گذشته به ویژه در دولت نهم و دهم به نحو مطلوبی محقق شده است.

خیرخواه با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته اعتباری معادل 6 میلیارد و 999 میلیون تومان از محل منابع مختلف به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت، افزود: با این میزان اعتبار 54 پروژه زیربنایی و 320 ریز پروژه در بخش کشاورزی و دامپروری نهبندان اجرایی شد.

وی میزان سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان را در حال حاضر بیش از 12 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 8 هزار و 500 بهره‌بردار در بخش کشاورزی نهبندان مشغول فعالیت هستند.

این مسئول با بیان اینکه جایگاه نهبندان در بخش تولیدات زراعی و باغی از قبیل زیتون، خرما و انواع علوفه در خراسان ‌جنوبی برتر است، اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن 450 هزار رأس دام سبک، 3 هزار و 500 رأس دام سنگین و تولید سالانه 47 هزار تن انواع علوفه می‌تواند به قطب تولیدات دامی و محصولات علوفه‌ای در استان مبدل شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان ادامه داد: هم‌اکنون این شهرستان دارای جمعیت 13 هزار نفر شتر است که با پررورش این تعداد شتر تاکنون نیاز گوشت قرمز نهبندان تامین و تولیدات مازاد به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر شده است.

خیرخواه با اشاره به اینکه در سال گذشته 450 دستگاه تراکتور برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی نهبندان و کشاورزان شهرستان خریداری و تأمین کرده‌ایم، تصریح کرد: 550 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات فنی و اعتباری و تسهیلات بانکی برای خرید و تامین این تراکتورها به شهرستان نهبندان اختصاص یافته است.

وی افزود: نهبندان در هر 24 هکتار زمین زراعی و باغی دارای یک دستگاه تراکتور است که با توجه به فرسوده بودن این تراکتورها باید طرح جایگزینی انجام شود و در بخش مکانیزاسیون کشاورزی این میزان ادوات کشاورزی پاسخگوی نیاز کشاورزان و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات نبوده و باید در این زمینه اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول