اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

طرح مدیریت هوشمند کشاورزی برنامه‌ریزی برای توسعه کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: اجرای طرح مدیریت هوشمند کشاورزی، زمینه را برای برنامه‌ریزی راهبردی توسعه کشاورزی این استان فراهم می‌آورد.

طرح مدیریت هوشمند کشاورزی برنامه‌ریزی برای توسعه کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین محمدرضا صفری با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی این استان افزود: استان قزوین با دارا بودن منابع عظیم کشاورزی و مزیت‌های گوناگون در تولیدات محصولات کشاورزی و همچنین تنوع اقلیم و محیط زیست و در خطر بودن منابع طبیعی گسترده، بیشترین نیاز به آگاهی و مدیریت هوشمندانه منابع و عملیات را دارد.

وی عنوان کرد: محدودیت منابع آب، وابستگی بالای تولیدات کشاورزی به زمین‌های فاریاب و شرایط بحرانی آب و فرسایش خاک، وجود بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان، تگرگ و نیاز به تعیین کاربری اراضی، بهره‌گیری هوشمندانه از منابع را الزامی می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در این راستا با پیشنهاد این سازمان طرح مدیریت هوشمند کشاورزی در دور دوم سفر هیئت دولت به استان قزوین مصوب و برای اجرای این طرح تاکنون 15 میلیارد ریال تصویب شده است.

صفری ادامه داد: از این میزان اعتبار مصوب تاکنون بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت و برای اجرای طرح هزینه شده است.

وی در ادامه به مزایا و اهداف این طرح اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح خدمات راهبردی و کاربردی به کشاورزان، مدیریت یکپارچه آفات و بیماری‌ها و برنامه‌ریزی راهبردی برای اقتصاد کشاورزی ارائه می‌شود.

وی افزود: در این طرح با ایجاد شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی و بهره‌گیری از داده‌های ماهواره‌ای برای شناخت بیشتر از گستره‌های اقلیمی گوناگون و سنجش در سطح گسترده،‌ مرکز سنجش و پردازش "مدیریت راهبردی و کشاورزی هوشمند " راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی این مرکز مسئولیت پیش آگاهی کارآمد برای مقابله با بحران‌ها و بلایای طبیعی را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول