اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی فراگیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: خدمات بیمه محصولات کشاورزی فراگیر نیست.

خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی فراگیر نیست

محمود صیادبورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: آبزی‌پروری از فعالیت‌های نسبتا جدید در استان‌هایی است که از دریا فاصله دارند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر نگرش مردم به آبزی‌پروری در استان‌هایی که آبزی‌پروری فعالیت جدیدی در آنها محسوب می‌شود، توزیع انواع لوح‌های فشرده آموزشی، چاپ بروشور، برگزاری نمایشگاه‌ها زحمات زیادی را می‌طلبد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر با فعالیت‌های صورت گرفته مدیریت شیلات استان زنجان در راستای ترویج، طراحی و اجرای مزارع متعدد آبزی‌پروری در نقاط مختلف استان و متناسب با مصالح موجود در منطقه و ورود گونه‌های سریع‌الرشد و اقتصادی میزان تولید در استان به حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.

وی در ادامه یادآور شد: بر خلاف برگزاری جلسات متعدد و همچنین مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی امکان بیمه‌کردن ماهیان مزارع خاکی پرورش ماهی قزل‌آلا و مزارع تکثیر و به وزن‌رسانی بچه ماهی قزل‌آلا با عنایت بر اینکه جزو فعالیت‌های اقتصادی و توجیه‌دار کشاورزی و با حداقل ریسک در شرایط معمولی تاکنون امکان‌پذیر نبوده است.

صیادبورانی با اشاره به اینکه با وقوع سیل اخیر در شهرستان ماهنشان عمده استخرهای آبزی‌پروری از سیل متاثر شده است، اضافه کرد: در صورتی که بوروکراسی اداری صندوق بیمه محصولات کشاورزی کاهش می‌یافت صاحبان این استخرها می‌توانستند از بیمه برای جبران بخشی از خسارت استفاده کرده و مشکلی در تامین هزینه‌ها برای دوره بعدی فعالیت نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: با همدلی سایر بخش‌ها به منظور تداوم اشتغال و حل مشکلات و آبزی‌پروران گام‌های موثری برداشت.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان همچنین با اشاره به نامه تنظیم شده در اول تیر ماه سال جاری نامه‌ای مبنی بر تنظیم دستورالعمل‌های مربوطه برای بیمه مزارع خاکی استان زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت از طریق صندوق بیمه به این مدیریت ارسال شده که پس از طی مراحل اداری این مهم در استان زنجان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول