اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

نبود برنامه جامع کشاورزی توان این بخش را تحلیل داده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معان و کشاورزی اردبیل گفت: نبود توجه کافی و برنامه جامع سبب شده تا ظرفیت‌های کشاورزی استان اردبیل بلااستفاده مانده و توان این بخش مهم اقتصادی تحلیل رود.

نبود برنامه جامع کشاورزی توان این بخش را تحلیل داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در نشست کمیسیون تخصصی کشاورزی تلاشگران بخش کشاورزی با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه هستند و سال تولید ملی فرصت مناسبی است تا برای کشاورزی استان چشم‌انداز روشنی ترسیم شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های راهبردی برای توسعه بخش کشاورزی داشته باشیم، افزود: کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد استان اردبیل است اما متاسفانه نبود توجه کافی و نبود برنامه جامع سبب شده است از ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی استان به خوبی استفاده نشود و توان این بخش مهم اقتصادی تحلیل رود.

رئیس کانون کارآفرینان استان اردبیل تصریح کرد: باید کشاورزی استان را به سمتی هدایت کنیم تا ضمن تضمین امنیت شغلی و معیشتی کشاورزان، افزایش اشتغال و جهش در بهره‌وری این بخش را شاهد باشیم.

پیرموذن با تاکید بر اینکه باید بر اساس واقعیت‌های موجود تصمیم گرفت، ادامه داد: باید این حقیقت را پذیرفت که کشاورزان ما در تمام مراحل فرایند تولید اعم از کاشت، داشت، برداشت و فروش محصولات مشکلات عدیده‌ای را لمس می‌کنند که انتظار داریم در سال تولید ملی با تدبیر و برنامه‌ریزی‌های علمی و اصولی بخش بزرگی از مشکلات از دوش کشاورزان برداشته شود و از ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی استان به نحو احسن استفاده شود.

وی متنوع کردن کشت محصولات کشاورزی در استان اردبیل را مستلزم کار کارشناسی دانست و گفت: برای تنوع در تولید محصولات کشاورزی منطق اقتصادی و نیز اشتغال را نباید از نظر دور داشت.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با تقدیر از عملکرد کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل و نیز سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: کمیسیون کشاورزی اردبیل امروز در مرحله‌ای گام گذاشته است که اتاق ایران کمیسیون کشاورزی اردبیل را به عنوان الگو برای فعالیت کمیسیون‌های کشاورزی سایر استان‌ها قرار داده و مصوبات، طرح‌ها و پیشنهادات این اتاق در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در سطح ملی قابل اتکا است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول