اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نابغه برجسته قرآنی کشور:

گسترش دین اسلام تنها راه مبارزه با ترویج وهابیت است

خبرگزاری فارس: نابغه برجسته قرآنی کشور گفت: برای مقابله با ترویج وهابیت باید بیش از گذشته به گسترش دین اسلام بپردازیم.

گسترش دین اسلام تنها راه مبارزه با ترویج وهابیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی امینی صبح امروز در جلسه سخنرانی، پرسش و پاسخ در سالن آمفی‌تئاتر روزنامه قدس مشهد، اظهار کرد: شعارهای بدون عمل سبب خشم خداوند می‌شود و مسلمانان هنگامی که شعار برای رضای خداوند می‌دهند باید به آن عمل کنند.

وی افزود: قرآن متعلق به زمان یک‌ هزار و 400 سال قبل نیست بلکه برای تمام زمان‌ها است و مسلمانان هنگامی که تظاهرات و راهپیمایی می‌کنند و شعار جهاد بر ضد ظلم و کفار سر می‌دهند باید به آن نیز عمل کنند و پایبند باشند.

این نابغه برجسته قرآنی کشور تصریح کرد: رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس برای ما مسلمانان به ‌عنوان الگو قرار دارند زیرا آنان افرادی بودند که شعار جهاد سر دادند و به این شعار عمل کردند.

امینی گفت: امروز برخی قبل از مرگ و شهادت به دنبال شعار جهاد هستند اما هنگامی که موقعیت ایجاد شد از این موضع عقب‌نشینی و خودداری می‌کنند که این امر با شعار آنها مغایرت داشته و سبب خشم خداوند می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر موقعیتی برای جهاد پیش آمد ما باید کاملاً آماده باشیم و خداوند نیز دوست‌دار کسانی است که در مقابل دشمنان اسلام در حال جهاد هستند و هیچ‌ چیز نمی‌تواند صف مقاومت در برابر ظلم را بشکند.

این نابغه برجسته قرآنی کشور با اشاره به اینکه فاسق علم دارد اما به آن عمل نمی‌کند، گفت: اسلام به معنای تسلیم شدن در برابر خداوند است و کسانی که به سخنان پیامبر اعتنا نمی‌کنند، ظالم هستند.

امینی با اشاره به تبلیغات دشمن در ارتباط با پیش‌برد اهداف خود، افزود: امروزه ترویج و تشویق در مورد وهابیت از مجرای تبلیغات به صورت گسترده انجام می‌شود و ما باید با استفاده از رسانه‌های کشور برای مقابله با این موضوع بیش از پیش، اسلام ناب محمدی را ترویج دهیم.

وی ادامه داد: خداوند پیامبران را برای احقاق حق فرستاد تا هیچ دینی به غیر از دین الهی وجود نداشته باشد، ظهور حضرت محمد (ص) نخستین اقدام بود و با ظهور حضرت مهدی (عج) به نتیجه خواهد رسید.

این نابغه برجسته قرآنی کشور خاطرنشان کرد: ایمان به خداوند نخستین شرط احقاق حق است و ما باید به خداوند و پیامبران ایمان داشته باشیم و برای رضای خداوند با مال و جان آماده جهاد باشیم، همان گونه که شهدا برای گسترش دین اسلام این عمل را انجام دادند.

امینی گفت: امروز در عرصه جهاد فرهنگی قرار داریم این در حالی است که فساد بسیار افزایش یافته و باید در ارتباط با حجاب، فلسفه روزه، قرآن و عترت اهل‌البیت (ع) توجه ویژه شود در غیر این صورت کوتاهی از دین و مبانی اسلام رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: یاران خداوند افرادی هستند که لحظه به لحظه در حال یاری خداوند هستند و در این ارتباط تنها یاری خداوند کافی نیست بلکه باید به رسول خداوند (ص) نیز یاری رساند.

این نابغه برجسته قرآنی کشور افزود: امروز باید به ولی زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نایب امام زمان (عج) یاری برسانیم.

امینی تاکید کرد: ایمان آوردن یک امر بسیار حائز اهمیت است که خداوند انسان را با توجه به این موضوع به بهشت هدایت می‌کند و جهاد در دنیا در برابر ظلم و کفر یکی از راه‌های ورود به بهشت است.

این نابغه برجسته قرآنی کشور در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اینکه اگر حق‌الناس در مورد شهیدی وجود داشته باشد آیا این شهید به بهشت می‌رود، اظهار کرد: شهیدی که با نیت پاک به شهادت رسیده ولی حق‌الناس برای وی وجود دارد، نمی‌تواند وارد بهشت شود اما به لطف خداوند راه‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد که وی با استفاده از حق خدا به بهشت راه می‌یابد یعنی خداوند آن‌قدر از الطاف خود را به انسان می‌رساند تا سبب رضایت افرادی که حق‌الناس بر شهیدان دارند، شود.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام در روز قیامت به سبب اینکه عده‌ای در دنیا قرآن را مهجور کردند نزد خداوند از آنان شکایت می‌کند هم‌چنین قرآن نیز مانند یک جوان ظاهر می‌شود و از برخی افراد که در مورد قرآن مرتکب ظلم شده‌اند شکایت می‌کند و خداوند سزای این افراد را جهنم در نظر گرفته است.

این نابغه برجسته قرآنی کشور با اشاره به موضوع حجاب در قرآن یادآور شد: در قرآن ذکر شده که ای پیامبر به زنان مومن بگو پاکدامنی و زینت خود را حفظ کنند و در جامعه‌ای که حجاب رعایت نشود سبب رنجیدن دل امام زمان (عج) می‌شود.

امینی تفاوت بین قرائت چند کلمه در قرآن را سبب تاثیری بر معنا و مفهوم ندانست و گفت: تفاوت در قرائت برخی کلمات تاثیری در اصل قرآن ندارد و نباید به این موضوع توجه کرد.

وی دلیل اینکه چرا فارسی زبانان باید قرآن را به همان زبان عربی بخوانند، گفت: در زبان عربی برخی کلمات وجود دارد که ممکن است در فارسی نباشد و مهم‌تر از آن نورانیتی که در کلمات عربی وجود دارد آن را حائز اهمیت کرده است.

این نابغه برجسته قرآنی کشور تصریح کرد: قرآن کریم در زمان پیامبر اکرم (ص) گردآوری شد و قرآنی که حضرت علی (ع) در مورد آن سخن گفته روایات، تفسیر و توضیحات در مورد قرآن است و تنها کتاب آسمانی که تحریف نشده نیز قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام امینی پدر این نابغه برجسته قرآنی کشور در ادامه دلیل پیشرفت فرزند خود را بکارگیری مفهوم و ترجمه قرآنی برای آموزش وی دانست و گفت: هدف باید قرآن‌دوست بودن افراد باشد نه آنکه صرفاً به حفظ آن توجه شود.

در پایان مراسم مدیرعامل روزنامه قدس هدیه‌ای به رسم یادبود به علی امینی نابغه برجسته قرآنی کشور اهدا کرد و از وی قدردانی شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول