اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قشم خواستار شد

تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآنی در قشم

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل تشیّع قشم خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآنی با هدف رصد فعالیت‌های فرهنگی در این جزیره شد.

تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآنی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم واقع در جنوب آب‌های بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی در این جزیره با بیان اینکه این حرکت منطقه آزاد و مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد قشم قابل تقدیر و با ارزش است، اظهار داشت: این حرکت قرآنی که در منطقه آزاد قشم آغاز شده است می‌تواند بهترین الگوی فرهنگی برای تمام مناطق آزاد کشور باشد.

وی در ادامه سخنان خود، قرآن را کتاب و نسخه نجات‌بخش بشر معرفی کرد و افزود: امروز بسیاری از کشورها و ملل غربی که از اخلاقیات دور شده‌اند و در فساد دست و پا می‌زنند اگر پیروی از دستورات این کتاب آسمانی را سرلوحه سیاست‌های کلان و جز خود قرار می‌دادند مسلماً نجات می‌یافتند.

امام جمعه شهر قشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امور فرهنگی در مناطق آزاد به ویژه مناطق جنوبی کشور باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، افزود: این مناطق اگر به دنبال توسعه فرهنگ در جامعه خود هستند در راستای این حرکت باید خودشان را به سوی گسترش و تعمیق معارف قرآنی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه این حرکت در قشم آغاز شده است، یادآور شد: اگر ما در مسیر قرآن حرکت کنیم حتماً پایان آن نجات انسان و بیرون آمدن از ذلت و رسیدن به عزت است.

به گفته حسن‌زاده، گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی خواسته مردم ایران است و در این راه باید دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی معنوی نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

امام جمعه قشم از برگزاری نمایشگاه قرآنی در قشم به عنوان یک اتفاق مبارک در ماه مبارک رمضان یاد کرد و افزود: امید است این حرکت در قالب‌ها و عناوین مختلف ادامه یابد تا از این طریق مردم جزیره از ظرفیت‌های موجود بیش از پیش بهره‌مند شوند.

وی در ادامه سخنان خود به بحث پیرامون فضیلت‌های قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: تلاوت و قرائت قرآن در این ماه از هر ماهی ثواب و اهمیتی بیشتر دارد چرا که خداوند در این ماه درهای رحمتش را به روی دل‌های پاک باز کرده است.

امام جمعه قشم در پایان با بیان اینکه حرکت دستگاه فرهنگی قشم قابل اعتناست، خواستار تشکیل دبیرخانه ثابت نمایشگاه قرآن کریم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه قشم با هدف رصد فعالیت‌های قرآنی شد.

نخستین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم قشم که از چهارم آغاز شده و تا چهاردهم مرداد‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این جزیره برپاست از ساعت 18 الی 24 هر شب پذیرای علاقه‌مندان است.

قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر که اغلب در شهر قشم و ده‌ها روستای موجود در این جزیره زندگی می‌کنند، همواره به دلیل قابلیت‌های فرهنگی مورد توجه مسئولان این بخش بوده است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول