اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فنی و حرفه‌ای باشت:

استقبال آقایان از آموزش فنی و حرفه‌ای در باشت ضعیف است

خبرگزاری فارس: سرپرست فنی و حرفه‌ای شهرستان باشت گفت: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و رسیدن به شغل پایدار آموزش فنی و حرفه‌ای است که متأسفانه استقبال آقایان از آموزش فنی و حرفه‌ای در باشت ضعیف است.

استقبال آقایان از آموزش فنی و حرفه‌ای در باشت ضعیف است

محمدرضا جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت از آموزش 170 کارآموز دختر و پسر در سه ماهه نخست امسال در این مرکز خبر داد.

وی اظهار داشت: این کارآموزان در رشته‌های جوشکاری، مکانیک برق خودرو، نازک‌دوزی، پرده‌دوزی، خیاطی و گلدوزی شرکت و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

سرپرست مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان باشت بیان داشت: هم‌اکنون 13 رشته فعال در مرکز باشت وجود دارد.

جنتی با بیان اینکه به کارآموزانی که گواهینامه مهارت از فنی و حرفه‌ای دریافت کنند تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: افراد قبول شده در آزمون پایانی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان باشت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای روستاییان اشاره کرد و عنوان داشت: در سه ماهه نخست امسال، پنج کارگاه آموزشی در رشته‌های گلدوزی و نازک‌دوزی در روستاهای آبدهگاه، بوستان و شوش تشکیل شده است.

جنتی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال بیش از 42 هزار  نفرساعت آموزش به شرکت‌کنندگان در 13 رشته آموزش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کارآموزان این مرکز از روستاهای مجاور این شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: نبود خوابگاه در این مرکز کارآموزان را با مشکل رو‌به‌رو کرده که لازم است مسئولان برای برطرف کردن این مشکل چاره‌جویی کنند.

سرپرست فنی و حرفه‌ای باشت به استقبال کم برادران از رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: با وجود تبلیغ فراوان و رایگان بودن آموزش متأسفانه استقبال آقایان ضعیف است.

جنتی اذعان کرد: هم‌اکنون چند مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان باشت به صورت آزاد و زیر نظر فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

این مسئول آموزشی در شهرستان باشت به سیاست‌های دولت برای توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و بیان داشت: افراد جویای کار می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و دریافت کارت مهارت، برای دریافت تسهیلات و ایجاد مشاغل خانگی اقدام کنند.

وی به برگزاری نمایشگاه به مناسبت روز ملی مهارت اشاره کرد و افزود: کارآموزان آثار و دست‌بافته‌های خود در رشته‌های مانتو دوزی، منبت‌کاری، توپ‌دوزی، گلدوزی، عروسک‌سازی و خیاطی را در مرکز فنی و حرفه‌ای به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول