اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد

رشد 111 درصدی سرمایه‌گذاری در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با وجود همه چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی در استان اصفهان 111 درصد رشد سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

رشد 111 درصدی سرمایه‌گذاری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مظفر انصاری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که با محوریت بانک‌های عامل و ارائه تسهیلات تشکیل شد، اظهار کرد: استان اصفهان همانطور که مقام نخست در حوزه صنعت را دارد، اما به همان میزان هم مسائل و مشکلاتی در 900 واحد بخش تولیدی دارد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که در فرایند هدفمندی یارانه‌ها نقاط ضعفی پیدا شود، افزود: هدف هدفمندی یارانه‌ها برای جلوگیری از پرت سرمایه‌ها و ضایعات و رسیدن به خودکفایی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در چند واحد صنعتی بزرگ اصفهان دچار مشکل شده‌ایم، تصریح کرد: به طور کلی مشکل این واحدهای صنعتی اعتبارات و بخش اشتغال نبوده بلکه عدم رعایت قوانین و مقررات بوده است.

وی ادامه داد: ستاد تسهیلات امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 14 جلسه در سال 90 و چهار جلسه در سال 91 برگزار کرده است و در نهایت این جلسات 418 مصوبه دربر داشته است.

انصاری با بیان اینکه 313 مصوبه در خصوص پرداخت‌ها در بانک‌ها و امور مالی و اشتغال بوده است، گفت: الزام 10 درصدی پیش پرداخت اولیه از پرداخت کل را بسیاری از متقاضیان دریافت وام نتوانستند پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بیشتر متقاضیان تسهیلات بانکی  در بخش صنعت خودرو سازی همچون شرکت‌های ایران خودرو، پارس و سایپا و شرکت‌های قطعاتی بوده‌اند که بازپرداخت مطالبات آنها طولانی است و همچنین صنعت نساجی نیز از این تسهیلات بهره برده‌اند.

* سرمایه در گردش شهرک‌های صنعتی در اختیار استان نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید به اینکه 45 درصد از مصوبات انجام شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در گردش و اختیارات بخشودگی در شهرک‌های صنعتی در اختیار استان نیست و از سوی دولت مرکزی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین ناتوانی اجرایی بانک‌ها در امور مالیاتی و نیز شهرک‌های صنعتی و آن هم به دلیل فقدان اختیارات استانی بوده است که از مسئولان کشوری درخواست می‌شود این اختیارات به استان واگذار شود.

انصاری همچنین به رشد 39 درصدی صادرات استان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در استان با وجود همه چالش‌ها 111 درصد رشد سرمایه گذاری صنعتی را به همراه داشته است.

وی کمبود نقدینگی در سرمایه در گردش بانک‌ها را یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش برشمرد و در ادامه از بهره برداری از 469 فقره پرونده در استان خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار و 994 فقره اشتغال و سرمایه گذاری با 29 میلیارد و 300 میلیون تومان به وقوع پیوسته است.

وی اضافه کرد: طی محاسبات صورت گرفته 469 جواز تاسیس و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود 820 هزار نفر اشتغال‌زایی در این بخش ایجاد شود.

انصاری به حوزه تجارت و تنوع خدمات بازرگانی اشاره کرد و گفت: هزینه‌های اندک بیش از 90 درصد به حوزه روستایی اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی 22 هزار کارت مشاغل خانگی صادر شده است که 760 مورد آن به بانک‌ها برای دریافت وام ابلاغ شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول