اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران در گفت‌وگو با فارس:

بسته سرمایه‌گذاری گردشگری دریایی تهیه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به تهیه بسته سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری دریایی گفت: با ورود سرمایه‌گذار در این زمینه شاهد تحول و رونق مناسب گردشگری دریایی در مازندران خواهیم بود.

بسته سرمایه‌گذاری گردشگری دریایی تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، ساحلی بودن مازندران و جاذبه‌های گردشگری این استان شامل جنگل‌ها، کوه‌ها، دریا و بسیاری از مناطق زیبای شهرهای مختلف و همچنین رونق گردشگری دریایی به عنوان نیاز اساسی ما را بر آن داشت تا با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره برنامه‌های این سازمان در جذب گردشگر و رونق مناطق نمونه گردشگری و سامان بخشی سواحل با وی به گفت‌وگو بنشینیم.

سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگوی تفصیلی به سئوالات خبرنگار فارس پاسخ داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه این سازمان در راستای کارهای فرهنگی خود برنامه‌هایی در سواحل و دیگر مناطق گردشگری مازندران در دستور کار دارد، بیان داشت: سعی خواهیم کرد با تقویت مناطق نمونه گردشگری و سامان‌بخشی به آنها گردشگران را برای بازدید از این مناطق راغب کنیم تا در نهایت کمک شایانی به اقتصاد استان شود.

 فارس: در مورد طرح دریاها چه برنامه‌هایی داشته‌اید؟

فرزانه: همان طور که گفته‌ام ما یک سازمان فرهنگی هستیم و تقویت طرح دریاها امسال با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که دراین راستا مبلغ 27 میلیارد ریال به سازمان بسیج سازندگی برای اجرای این طرح‌ها دادیم.

 فارس: برنامه‌هایتان در زمینه دریا فقط به اجرای طرح‌های دریا ختم می‌شود یا خیر؟

فرزانه: ما در کنار اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا بیشتر به دنبال اجرای گردشگری دریایی هستیم چراکه طرح دریا به صورت موقت اجرا می‌شود و طبیعتا هزینه‌های تکراری را به همراه دارد.

 فارس: آیا طرح‌هایی نیز در نظر دارید؟

فرزانه: کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری اخیرا در رامسر تشکیل شد و مصوبات خوبی نیز در این کارگروه داشتیم که در گردشگری دریایی به صورت یک پکیج کامل و بسته سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد.

فارس: چه مصوبات و یا برنامه‌های شاخصی در این پکیج و بسته سرمایه‌گذاری مدنظر شما است؟

فرزانه: در این بسته به توسعه آرامش، طرح‌های دریای مردانه و زنانه، ورزش‌های آبی، اتوبوس دریایی، اسکله تفریحی و توریستی، رستوران دریایی و به طور کلی یک مجموعه کاملی از نیازمندی‌های گردشگران برای استفاده بهتر از دریا مدنظر قرار گرفته است.

 فارس: با توجه به ایجاد بسته سرمایه‌گذاری در آینده شاهد تحول در صنعت گردشگری مازندران خواهیم بود؟

فرزانه: به طور کلی ما برای کامل کردن زیرساخت‌های دریایی وارد عرصه شدیم و با توجه به اینکه شنا در دریا به صورت فصلی است و فقط در ایام تابستان این امر صورت می‌گیرد، پکیجی که از سوی میراث فرهنگی و گردشگری آماده شده برای استفاده طول سال از این نعمت بزرگ خدا یعنی دریا است.

 فارس: برای اجرای این برنامه‌ها قطعا نیاز به ورود سرمایه‌گذار است، چه برنامه‌ای در این زمینه دارید؟

فرزانه: تهیه پکیج و بسته سرمایه‌گذاری بستر را آماده ورود سرمایه‌گذاران مجرب که اهلیت نیز داشته باشند، فراهم خواهد کرد تا بتوانیم گردشگری دریایی را با تمام وجود به نمایش بگذاریم.

 فارس: گسترش صنعت گردشگری و توریسم چه کمکی برای ایجاد اشتغال در مازندران می‌کند؟

فرزانه: اگر قرار است اشتغال پایدار ایجاد کنیم با توجه به تحریم‌های نفتی کشور گردشگری می‌تواند بهترین جایگزین برای صنعت نفت باشد.

گردشگری صنعتی بدون آلایندگی است و می‌تواند به عنوان صنعت پاک در خدمت مردم باشد با توجه به اینکه می‌تواند اشتغال مناسبی نیز ایجاد کند.

 فارس: دفاتر خدمات مسافرتی در این زمینه چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟

فرزانه: دفاتر خدمات مسافرتی ما بیشتر ارزبری دارند تا ارزآوری و از این رو به دنبال ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی هستیم که مازندران به عنوان پیشتاز گردشگری کشور این قابلیت و ظرفیت را دارد.

 فارس: آیا تاکنون با سرمایه‌گذار خارجی قرارداد منعقد کردید؟

فرزانه: در مازندران و در نقاطی همچون پارک سی‌سنگان و پشت سد سیاه بیشه به عنوان مناطق نمونه گردشگری با سرمایه‌گذاران خارجی انعقاد قرارداد کردیم و با توجه به اینکه در سیترا نوشهر نیز با یک سرمایه‌گذار خارجی در حال مذاکره هستیم، به‌زودی قرارداد امضا خواهیم کرد.

 فارس: سازمان عمران سواحل نیز در زمینه دریا در آینده شروع به کار خواهد کرد، آیا به شما کمک می‌کند؟

فرزانه: سازمان عمران سواحل به کار ساماندهی سواحل و اجرای ماده 63 می‌پردازد و تولیت آن با وزارت کشور است و مازندران با حدود 370 کیلومتر نوار ساحلی با میانکاله بیشترین ظرفیت را در سواحل کشور به همراه دارد و به عنوان مرکز گردشگری شمال کشور خواهد بود.

 فارس: با توجه با اینکه مازندران بیشترین ساحل کشور را دربر دارد، چه میزان در تصمیمات گردشگری دریایی در کشور تاثیرگذار است ؟

فرزانه: به عنوان رئیس کمیته گردشگری کشور در رشته دریایی در شمال و جنوب کشور انتخاب شدم که امیدوارم بتوانم برای گردشگری دریایی به ویژه در مازندران کارهای خوبی انجام دهم.

 فارس: به طور کلی آینده گردشگری مازندران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فرزانه: با این زیرساخت‌هایی که انجام دادیم و همچنین حرکت‌های رو به جلو امیدواریم بتوانیم صنعت گردشگری مازندران را بیش از پیش رونق دهیم ولی در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ضعیف هستیم که با تقویت این دو مقوله به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خوبی در این زمینه وارد مازندران شوند.

 فارس: رسانه‌ها چه نقشی در پیشبرد اهداف شما دارند؟

فرزانه: باید از اصحاب رسانه و خبرنگاران صمیمانه تقدیر و تشکر کنم که در این مدت کوتاهی که مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران را برعهده گرفته‌ام انصافا کمک‌ها و مشاوره‌های خوبی با نقدهای محترمانه و منصفانه‌ای خود داشته‌اند.

 فارس: شما از مدیرانی هستید که از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنید چرا برخی از مدیران از نقد منصفانه رسانه‌ها گله‌مند هستند؟

فرزانه: بیشتر نقدهایی که تاکنون رسانه‌ها به مجموعه سازمان داشته‌اند برای ما این پیام را داشت که باید کارهای‌مان را اصلاح کنیم و به اعتقادم رسانه‌ها با نقدهای خود در واقع مشاور ما مدیران هستند و ما باید از این بابت از آنها استقبال کنیم.

==================

گفت‌وگو از: علی یوسفی

==============

انتهای‌پیام/ر10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول