اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کوثر:

همایش "سرمایه‌گذاری در کوثر" هفتم مرداد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: همایش منطقه‌ای سرمایه‌گذاری در شهرستان کوثر هفتم مردادماه امسال برگزار می‌شود.

همایش "سرمایه‌گذاری در کوثر" هفتم مرداد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در شهرستان کوثر اظهار داشت: با برگزاری این همایش سعی داریم توانمندی‌های منحصر به فرد این منطقه را به سرمایه‌گذاران و مجموعه‌های تولیدی و فعال عرضه کنیم تا در یک فرآیند مناسب بتوانیم از این ظرفیت‌ها در جهت جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در این همایش معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و شناخت محورهای توسعه کوثر مورد توجه است به طوری که این شهرستان در سال‌های اخیر توانسته است در مسیر رشد و توسعه واقعی گام بردارد.

رئیس‌ساداتی محور اول توسعه این شهرستان را بخش کشاورزی به ویژه باغات توصیف کرد و افزود: ‌در حال حاضر در این شهرستان 50 هزار هکتار زمین زراعی قابل کشت و زرع وجود دارد و به همین میزان اراضی مستعد نیز قابل بهره‌برداری است.

این مسئول از اختصاص 330 میلیون تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی کوثر خبر داد و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم باغات و مزارع متنوع کشاورزی در این شهرستان یک بستر و زمینه خوب سرمایه‌گذاری است که اگر به معنای واقعی شناسانده شود کوثر می‌تواند به قطب تولید محصولات باغی در استان و حتی شمال‌غرب کشور تبدیل شود.

وی دیگر مزیت این شهرستان را بخش گردشگری و توجه به رونق این بخش با احیای آب گرم‌ها، مناطق بکر طبیعی و تنوع آب و هوایی اعلام کرد و ادامه داد: ما در کنار این ظرفیت‌ها می‌توانیم سرمایه‌گذاران را برای بهره‌مندی از توان مستعد گردشگری طبیعی یا اکوتوریسم هدایت کنیم تا در کنار رونق این بخش ظرفیت‌های پنهان و خلأهای احتمالی در حوزه صنایع دستی و آثار تاریخی و باستانی نیز احیا شده و نمود پیدا کند.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان کوثر معرفی توانمندی‌ها و جذابیت‌های شهرستان را به همراه تبادل اطلاعات و همکاری‌ها با متولیان امر در زمینه سرمایه‌گذاری و تشویق به مشارکت بیشتر بخش خصوصی از دیگر اهداف و سیاست‌های راهبردی ما است که امیدواریم در این همایش به این اهداف و سیاست‌ها دست یابیم.

رئیس‌ساداتی اضافه کرد: تاکنون تضمین‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان که ایجاد ظرفیت‌های قانونی است، انجام شده و کوثر به لحاظ داشتن برجستگی‌های خوب در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و طبیعت و همچنین محیط امن می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین توانمندی در بخش سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: حضور سرمایه‌گذاران خود زمینه‌ساز رونق و توسعه بخش‌های متعدد ایجاد اشتغال و کسب و کار پررونق است که اگر این توانمندی‌ها به خوبی معرفی شده و سرمایه‌گذاران جذب شوند ما قادر می‌باشیم بخش عظیمی از مشکلات ناشی از بیکاری را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول