اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

یادمان "شبلی" منتظر سرمایه‏گذاری بخش خصوصی است/ برج در حال ریزش است

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند با بیان اینکه یادمان "شیخ شبلی" در حال ریزش است، گفت: این اثر تاریخی برای سرمایه‏گذاری بخش خصوصی آماده و منتظر است.

یادمان "شبلی" منتظر سرمایه‏گذاری بخش خصوصی است/ برج در حال ریزش است

مرتضی همتی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یکی از اصلی‏ترین مناطق دارای قابلیت سرمایه‏گذاری شهر دماوند در زمینه امور گردشگری برج یادمان شیخ شبلی و محوطه جنگلی آن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده توانمندی‏های حوزه گردشگری موجود در دماوند خدادادی و بالقوه است.

همتی اضافه کرد: از این رو، بالفعل ساختن این داشته‏های ذاتی نیازمند صرف اعتباراتی کافی و وجود مدیریتی صحیح است.

شهردار دماوند با اشاره به ویژگی‏های بارز محوطه جنگلی حواشی این اثر تاریخی اظهار داشت: پارک شبلی در جنب اثر تاریخی همنام خود با وسعتی بالغ بر 60 هکتار و سطح درخت‏کاری شده 32 هکتاری در دامنه بلندی‏های مشرف به بافت قدیمی دماوند خودنمایی می‏کند.

*برج شبلی در حال ریزش است

شهردار دماوند با اشاره به مراحل واگذاری برج یادمان شیخ شبلی به این نهاد یادآور شد: مجموعه شهرداری دماوند پارسال برج یادمان شبلی را از اداره‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران طی تفاهمنامه‏ای فرهنگی تحویل گرفت.

همتی اضافه کرد: اما مرمت و بازسازی این اثر تاریخی به لحاظ فنی با مشکلات بسیاری همراه است.

به گفته شهردار دماوند، برج یادمان شیخ شبلی به دلیل فرسودگی در حال ریزش است و مرمت آن نیازمند تخصص کارشناسان حوزه گردشگری است.

*تبدیل شبلی به پاتوق فرهنگی

شهردار دماوند درباره برنامه‏های آینده این نهاد برای توسعه پارک شبلی اظهار داشت: همه سعی مجموعه شهرداری دماوند بر آن است تا پارک شبلی به بنای یادمان همجوار خود متصل شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب فضایی تفرجگاهی و پاتوقی فرهنگی برای علاقه‏مندان بومی و غیربومی برای اجرای امور فرهنگی و هنری ایجاد می‏شود.

همتی اضافه کرد: قابلیت‏های گردشگری بسیاری در دماوند معطل سرمایه‏گذاری بخش خصوصی است؛ بنابراین مجموعه شهرداری این شهر از حضور سرمایه‏گذاران با آغوشی باز استقبال می‏کند.

انتهای‌پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول