اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد

سرمایه‌گذاری 310 میلیون یورویی در توسعه فاز دو بندر رجایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در فاز دو توسعه بندر شهید رجایی آبخور اسکله‌‌های مدنظر تا 16 متر افزایش پیدا می‌کند، گفت: اسکله‌های این فاز توان پهلودهی شناورهای نسل ششم را پیدا می‌کنند.

سرمایه‌گذاری 310 میلیون یورویی در توسعه فاز دو بندر رجایی

علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با بیان اینکه بندر شهید رجایی واقع در مجتمع بندری شهید رجایی در حال حاضر مهم‌ترین و شاخص‌ترین بندر در کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: توسعه این بندر که بیش از 60 درصد عملیات تخلیه و بارگیری مربوط به کشور در آن انجام می‌شود، همواره از اهداف سازمان بنادر بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای فاز دو این بندر طی سال‌های اخیر آغاز شده است، ‌افزود: هدف از اجرای این فاز ارتقای ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کل بندر از سه میلیون TEU به میزان 5.56 میلیون TEU در سال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر دیوار اسکله یال شرقی مربوط به توسعه این فاز به طول حدود هزار متر، دیواره اسکله یال غربی نیز به طول هزار متر مربع و محوطه‌سازی لایه اول و دوم CBM4 آن به اتمام رسیده است.

صفایی اظهار داشت: همچنین بلوک چینی حدود 100 هزار متر مربع، نصب فندر و بولارد و نیز نصب نردبان‌های اسکله فاز دو توسعه بندر نیز به پایان رسیده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امور مربوط به محوطه‌سازی لایه‌های اول و دوم CBM4، بلوک چینی و لایروبی‌ها نیز حدود 49 درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تامین و نصب تجهیزات تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از جمله موضوعات مرحله دوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی است، افزود: فاز دوم عملیات اجرایی طرح توسعه بندر شهید رجایی با اعتباری بالغ بر 310 میلیون یورو تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه کلیات این فاز شامل طراحی و ساخت اسکله، لایروبی، احیا و محوطه‌سازی، خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات است، گفت: احداث اسکله‌های پهلوگیری حوضچه دوم و سوم به طول دو هزار و 20 متر با آبخور 16 متر نسبت به جزر کامل (CD) برای پذیرش کشتی‌های نسل ششم با ظرفیت پذیرش هشت هزار TEU کانتینر، اجرای عملیات لایروبی حوضچه دوم و سوم و احیای ساحل به میزان هفت میلیون متر مکعب، احداث محوطه دپو و استقرار کانتینر، خرید، نصب و راه‌اندازی 18 دستگاه جرثقیل‌های کانتینری نسل ششم اسکله‌های فوق و همچنین خرید، نصب و راه‌اندازی 45 دستگاه ترانستینرهای چرخ (RTG) لاستیکی محوطه پشتیبانی از مهم‌ترین بخش‌های فاز مذکور و پروژه مدنظر است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول