اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری سودمندتر از هزینه‌کرد امروزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها در حقیقت امیدواری برای تقویت مبانی سلامت جامعه و گسترش اهداف خیرخواهانه است.

سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری سودمندتر از هزینه‌کرد امروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در همایش طرح آفتاب در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: جامعه سالم، جامعه توانمند و رو به صعود است که هرگز قهقرایی و سقوط در آن معنا ندارد.

وی گفت: ویژگی و مؤلفه اصلی چنین جامعه‌ای تکیه بر انسان‌های توانمند و دارای تدبر و سلامت جسمی و روحی است که اگر به اصل موضوع شایسته نگریسته شود در سایه همین توانمندی است که جامعه مرزهای توسعه و پیشرفت را به سرعت می‌پیماید.

احمدیان با اعلام این‌که جامعه سالم با پیشگیری و نگاه دقیق به آسیب‌ها و اجتناب از آنها امکان ظهور و بروز پیدا می‌کند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در سال‌های اخیر در بخش پیشگیری قرار داده است تا بتواند بر معضلات و مشکلات غلبه کند.

این مسئول به برگزاری همایش‌های متنوع با عنوان طرح آفتاب، همنشینی یک روزه با معلولان و مددجویان را خاطرنشان کرد و افزود: در این نشست‌ها سعی داریم با بازشناسی توانمندی‌ها و قابلیت‌های معلولان آنها را در مسیر روشن و رو به جلو به کارگیری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی شناساندن توانایی و استعدادهای معلولان بوده و ما سعی کردیم در حوزه مسکن، اشتغال و رفع نیازهای اصلی معلولان از توانمندی و مشارکت خیرین نیز بهره ببریم.

به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هدف از برگزاری این جشن را در شهرهای مختلف آموزش فرهنگی و اجتماعی و همچنین توانمندسازی معلولان و بررسی مسایل و مشکلات آنها در قالب گفتمان رو‌در‌رو و بدون واسطه با مسئولان اجرایی در یک فضای باز و همراه با برنامه‌های شاد اعلام کرد.

احمدیان گفت: در قالب این جشن ما به برخی از نیازهای جامعه هدف خود پاسخ مثبت داده و از طریق مراکز کشوری سعی می‌کنیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در استان اردبیل بیش از 43 هزار معلول شناسایی شده است، افزود: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه سعی داریم معلولان مناطق محروم و روستایی را شناسایی و نیازهای احتمالی آنها را برطرف کنیم.

احمدیان تصریح کرد: متوسط معلولیت در کشور شش درصد است که این میانگین در سطح استان نیز به همین میزان است ولی سعی داریم با انجام راهکارهای پیشگیرانه از معلولیت‌ها بکاهیم.

وی این اقدامات پیشگیرانه را انجام مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج، غربالگری شنوایی، بینایی و شناسایی برخی از معلولیت‌ها به شکل زودهنگام و رفع آن اعلام کرد و اظهار داشت: با این اقدامات آمار معلولان استان رو به کاهش است و یک فضای مناسب و سالم اجتماعی را نظاره‌گر می‌باشیم.

در پایان این مراسم از مددجویان و معلولان نمونه شهرستان بیله‌سوار تجلیل شد و چندین واحد احداث شده برای آنها به مرحله بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول