اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان عنوان کرد

سرمایه‌گذاری غرب برای سست کردن بنیان خانواده‌ها

خبرگزاری فارس: جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: غرب با تولید فیلم‌های متسهجن برای سست کردن بنیان خانواده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاری غرب برای سست کردن بنیان خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام میر شمس حسینی در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه قرآنی واحد رشت با اشاره به درستی قوانین اسلام درباره نقش و جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: زنان را در طول تاریخ جایگاه متفاوتی داشتند.

وی به زنده به گور کردن نوزادان دختر در اعراب جاهلیت اشاره کرد و گفت: بین اعراب جاهلیت نیز عرب شجاع کسی بود که بیشترین دخترانش را زنده به گور کرده باشد.

این مسئول افزود: اسلام با حفظ حیا و عفت، نجابت و پاکی، آراستگی و پوشش ظاهری مناسب به زن ارزش و جایگاه ویژه ای عطا کرده است.

وی با اشاره به سوء استفاده غرب از زن به عنوان یک ابزار و کالا، اذعان کرد: غرب حتی در سینمای خود نیز سالانه از بین 625 فیلم تولیدی در هالیوود از زنان برای بازی در بالغ بر 500 فیلم مستهجن استفاده می‌کند.

حسینی با اشاره به جایگاه زن از نگاه قرآن ابراز کرد: از نگاه قرآن نقش مادری و تربیت فرزندان مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت زن در خانواده و جامعه است در حالی که غرب غرب در رسانه‌ها و فیلم‌های تولیدی خود ارتباط زن با مردان مختلف را ترویج داده و آن را جزئی از حقوق و آزادی زن معرفی می‌کند.

وی با تاکید بر نقش زنان در تربیت فرزندان و نسل‌های آینده، ازدواج 95 درصد جوانان را غیر آگاهانه و از روی احساسات دانست و افزود: این امر موجب افزایش طلاق شده است.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، به سرمایه‌گذاری غرب در تولید فیلم‌های مستهجن برای سست کردن بنیان خانواده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: گاهی انسان‌هایی اجیر می‌شوند تا از خصوصی‌ترین لحظات خود فیلم گرفته و به نمایش عموم در آورند.

وی از زنان خواست تا با مطالعه بیشتر نقش و جایگاه خود و ارتقای سطح آگاهی، از میزان حقوق و ارزش‌هایی که اسلام برای آنها قایل شده با حفظ حجاب و عفاف در تحکیم بنیان خانواده بکوشند و با زیاده‌خواهی و درخواست نیازهای غیر ضروری خود، همسرانشان را به کسب روزی غیر حلال ترغیب نکنند زیرا کسب روزی حلال در اسلام حکم جهاد را دارد.

حسینی درباره رابطه دختر با پسر بیان کرد: رابطه غیراصولی پسر و دختر به هیچ عنوان نمی‌تواند تعیین کننده نکات عمیق تربیتی نسل آینده و ازدواج دو نفر باشد.

وی افزود: دشمن با ترویج بحث تعدد همسر برای مردان قصد خدشه‌دار کردن چهره اسلام را دارد که دانشجویان برای روشن شدن این موضوع نیاز به شناخت حقوق و جایگاه زن در اسلام و مطالعه منابع مختلف دارند.

این مسئول با اشاره به حفظ حرمت زنان در خانه توسط مردان، اضافه کرد: طبق قانون اسلام زن می‌تواند در خانه همسر کار نکند و حتی می‌تواند در ازای شیر دادن به فرزندش از همسر خود مطالبه‌گری کند اما با گذشت و ایثاری که دارد با کمال آرامش و بدون هیچ چشم‌داشتی در خانه شوهر تمام این امور را انجام می‌دهد و هرگز این مباحث بزرگ‌نمایی نشده است.

وی مهریه را حق زن دانست  و گفت: مهریه از حقوق واجب زن و بر ضمه مرد است و کسی نمی‌تواند این حق را از او بگیرد اما امروزه جایگاه مهریه گم شده است.

حسینی از دانشجویان خواست به صورت دقیق و درست موضوع تعدد همسر برای مردان را طبق قوانین اسلام مورد مطالعه قرار دهند و بدانند که نا دانسته‌های دینی ما از دانسته‌هایمان بیشتر است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول