اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان تاکید کرد

حفظ میراث ایران در گرو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: حفظ فرهنگ و هویت ایران در گرو توسعه میراث فرهنگی و این موضوع نیازمند همکاری بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه است.

حفظ میراث ایران در گرو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی پیش‌ازظهر امروز در همایش مدیریت توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری که با حضور نخبگان و سرمایه‌گذاران ایرانی از سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: پایه و اساس تولید علم و پیشرفت ملت‌ها حضور قوی در میدان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است که این موضوع بیش از هر چیز بسترهای نرم‌افزاری مانند سرمایه انسانی و تدبیر است.

وی افزود: پیش از این اغلب سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد کارخانه‌های سنگین بود در حالی که این کارخانه‌ها به سبب آلایندگی خاک آب و هوا به جای سود ضررهای فراوانی به همراه داشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در شهرهای با قدمت طولانی، مانند تیران و کرون، تصریح کرد: امروزه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سه اداره مربوطه اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود چرا که این حوزه به جز اینکه اشتغال‌زایی و درآمدزایی به همراه دارد برای حفظ فرهنگ و هویت ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اصفهان ظرفیت خوبی برای پرداختن به حوزه گردشگری دارد و سرمایه‌گذاری در شهرهایی مانند، تیران، فریدن و چادگان به سبب قدمت و نزدیکی به شهر اصفهان به خوبی پاسخ‌گو است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال این هستند که از تاریخ یک صد ساله خود گاهی به صورت مجعول هویت‌سازی کنند، تاکید کرد: این موضوع به این سبب است که بدون پشتوانه قوی فرهنگی نمی‌توان در دنیای امروز زندگی کرد، ایران دارای سابقه طولانی و پشتوانه فرهنگی است که این سابقه فرهنگی را می‌توان در عمق تاریخ جست‌وجو کرد.

وی ادامه داد: تاکنون کمتر به این هویت فرهنگی پرداخته‌ایم و لازم است زمینه شناساندن آن را به دنیا فراهم کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اضافه کرد: این حمایت تنها به معنای پشتیبانی از تولیدات داخلی دولت نیست و بخش خصوصی باید به امر سرمایه‌گذاری کمک بیشتری کند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با ورود به حوزه گردشگری و مرمت آثار تاریخی به حفظ آثار میراث فرهنگی کشورمان کمک کنند و زمینه نشاط اجتماعی را فراهم آورند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول