اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه ای بهشهر:

20 درصد کارآموزان حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه‌ای بهشهر گفت: سالانه بیش از 2 هزار کارآموز بهشهری و حومه مهارت‌های فنی حرفه‌ای را در این مرکز و پایگاه‌های تابعه در بهشهر می‌آموزند که 20 درصد آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

20 درصد کارآموزان حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، علی مهدی‌پور زارمی سرپرست مرکز فنی حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر ظهر امروز طی نشستی با اصحاب رسانه این شهرستان به‌مناسبت ششم مرداد روز ملی مهارت و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به تشریح عملکرد یک سال گذشته و اهداف این مرکز پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای ورود آگاهانه به بازار کار، گفت: سال گذشته 944 نفر در مرکز شهید هاشمی‌نژاد به مدت 260 هزار نفرساعت موفق به گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی شدند که 31 درصد آنها خانمها  و 69 درصد آقایان بودند.

مهدی‌پور زارمی با بیان اینکه هفت درصد از این افراد مدرک تحصیلی لیسانس داشتند، اظهار داشت: فراگیری رشته‌های ارائه شده توسط این مرکز هیچ محدویتی برای افراد ندارد و تمامی رده‌های سنی با هر مدرک تحصیلی می‌توانند آموزش‌های مورد علاقه خود را به طور رایگان یاد بگیرند ضمن اینکه آموزش این مهارت‌ها برای افراد تحصیلکرده آسان‌تر و دارای تاثیرگذاری بیشتری در زمینه اشتغال است.

سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه‌ای  شهید هاشمی‌نژاد بهشهر با تاکید بر اینکه آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای فقط در مرکز ثابت شهید هاشمی‌نژاد انجام نمی‌شود، اذعان داشت: علاوه بر آموزشگاه‌های تابعه، برای دوره‌های مختلف آموزشی با تشکیل تیم‌های متخصص، آموزش‌های لازم را در روستاهای دورافتاده و محروم، زندان‌ها، پادگان‌ها و مراکز صنعتی ارائه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه 2 هزار نفر از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مراکز ثابت و سیار بهشهر بهره‌مند می‌شوند که 20 درصد آنها را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه بخش زیادی از این افراد فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای را در 10 کارگاه آموزشی اتومکانیک، تراشکاری، برق صنعتی، جوشکاری، برق خودرو،  PLC، کشاورزی، عمران، توپ‌دوزی و رایانه آموزش دیدند، اظهار داشت: در حال حاضر 20 رشته مهارتی در مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر و مراکز تابعه آن آموزش داده می‌شود. 

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای  شهید هاشمی‌نژاد بهشهر با بیان اینکه سیاست سازمان فنی حرفه‌ای در زمینه آموزش مهارت آموزان، مبتنی بر تقاضای بخش‌های مختلف تولیدی و نیازهای جامعه است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد شکوفایی در امر تولید ملی، حمایت از کار و افزایش بهره‌وری در آموزش، از اساتید برجسته دانشگاه و صنوف استفاده می‌کنیم.

وی افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای بازوان توانمند بخش‌های مختلف جامعه از جمله بخش‌های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی هستند و با توجه به شرایط ویژه و منحصر به‌فرد شهرستان بهشهر و میزان بالای بیکاری آن، فراهم کردن زمینه‌های توسعه و استفاده مطلوب و بهینه از قابلیت‌ها ضروری است.

مهدی‌پور زارمی، نیاز به حرفه‌آموزی را ضرورت توسعه اقتصادی و صنعتی دانست و گفت: راه  رسیدن به قله رفیع صنعتی شکوفا و اقتصادی پویا  فراگرفتن آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهشهر با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو سطح مهارت‌های پایه و مهارت‌های پیشرفته است، اظهار داشت: این مهارت‌ها در مرکز ثابت شهید هاشمی‌نژاد، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، زندان باز، کارخانجات، آموزش‌های روستایی، خرید خدمات آموزشی، آموزش در صنایع، مراکز سیار شهری و روستایی و جوار دانشگاه‌ها  ارائه می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت صنعتی شهرستان بهشهر، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 450 نفرساعت آموزش در مراکز بین کارگاهی صنایع و برخی از کارخانجات شهرستان اجرا شده و از آنجا که متقاضیان خوبی هم داریم برنامه‌های گسترده آموزشی در مراکز تولیدی و صنعتی را ادامه می‌دهیم.

این مسئول در پایان گزارش خود، گفت: در سه ماهه اول سال جاری به مدت 69 هزار نفرساعت مهارت‌های فنی، خدماتی و کشاورزی از سوی مرکز ثابت، صنایع و صنوف در سطح روستاها و  زندان باز بهشهر انجام شد که 70 درصد آنها موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.

به گزارش فارس، مرکز فنی حرفه‌ای شهید هاشمی نژاد شهرستان بهشهر در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع اهدایی مرحوم موسی اشرفی به صندوق کارآموزی وقت است که در سال 1354 افتتاح شد و اکنون یکی از مراکز مهم فنی حرفه‌ای استان مازندران به شمار می‌رود.

انتهای‌پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول