اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از ماه‌ها

مرمت حمام فین به پایان رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان از پایان مرمت حمام تاریخی باغ فین کاشان خبر داد.

مرمت حمام فین به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان، حسین یزدان‌مهر از پایان مرمت حمام تاریخی باغ فین کاشان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مرمت حمام باغ فین در دو بخش پشت‌ بام و داخل حمام صورت گرفته است.

به گفته وی، آواربرداری و سبک‌سازی لایه‌های فرسوده بام، برچیدن پالانه خشتی روی گنبدها، درآوردن بند فرسوده گچ، دوغاب‌ریزی به صورت کف‌مال روی گنبدها، اجرای پالانه روی سطح صاف، اجرای اندود غوره‌گل به روش سنتی با کاه گندم به همراه شیب‌بندی‌های لازم و اجرای اندود کاه‌گل نهایی از اقداماتی بود که برای مرمت پشت بام حمام انجام گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان ادامه داد: تراشیدن گچ و خاک روی سطوح عمودی و سفیدکاری گچ روی سطوح عمودی از جمله اقدامات مرمتی داخل حمام بود که برای از بین بردن یادگاری‌هایی که برخی از گردشگران روی دیوار حمام نوشته یا حکاکی کرده بودند، صورت گرفته است.

یزدان‌مهر با بیان اینکه در قسمت جنوبی باغ فین کاشان دو حمام وجود دارد که به حمام‌های کوچک و بزرگ معروف است ابراز داشت: حمام کوچک از آثار دوره صفویه بوده و همراه با بنای اولیه باغ فین بنا گذاشته شده است و حمام بزرگ نیز در دوران قاجاریه به وسیله فتحعلی‌شاه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه حمام بزرگ مخصوص امیران و حمام کوچک اختصاص به استفاده خدام داشته است متذکر شد: امیرکبیر در گرم‌خانه حمام کوچک و در کنار حوض مـرمـرینی کـه در میان آن وجود دارد به قتل رسید.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول