اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل گردشگری مازندران:

مسجد جامع ساری در دست مرمت است

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از مرمت مسجد جامع ساری با اعتبار 550 میلیون تومان خبر داد.

مسجد جامع ساری در دست مرمت است

مهدی ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس‌ در شهرستان ساری اظهار داشت: مسجد جامع ساری با 550 میلیون تومان اعتبار در دست مرمت است.

وی با اشاره به اینکه هشت پیمانکار به صورت همزمان، مرمت این مسجد را برعهده دارند، یادآور شد:‌ احداث کانال زهکشی، بندکشی و تعویض دیوار و آجرهای فرسوده، مرمت سقف، کف‌سازی و نماسازی مسجد جامع ساری در حال انجام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط جوی مساعد باشد، روند مرمت مسجد جامع ساری تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ‌اصل و پایه مسجد جامع ساری مربوط به دوره صفوی بوده و در دوره قاجاریه هم مورد مرمت قرار گرفته است.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد:‌ مسجد جامع ساری دارای چندین شبستان و گنبدخانه است. همچنین در ضلع شرقی و غربی مسجد جامع ساری شبستان‌های متعددی طراحی شده است.

به گزارش فارس، مسجد جامع ساری در بازار نرگسیه قرار گرفته و کسبه این بازار در زمان نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا، با تعطیل کردن کار برای خواندن نماز به این مسجد می‌روند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول