اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

اختصاص 10 میلیارد تومان برای مرمت آثار تاریخی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امسال بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و توسعه زیر‌ساخت‌ها به ویژه در بخش جذب گردشگران اختصاص یافته است.

اختصاص 10 میلیارد تومان برای مرمت آثار تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ما در حوزه زیر‌ساخت‌ها با عوامل تاثیر‌گذار در جذب گردشگر، افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران و جذب سرمایه‌گذاران روبرو هستیم که برای فراهم کردن چنین بستری ضرورت دارد در بخش آب، برق، گاز،‌ ارتباطات و راه توانمندی‌ها را تقویت کنیم تا گردشگران سفر با آرامش و امنیت بیشتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی عنصر کار‌آمد در توسعه بخش گردشگری و حضور فعالان این عرصه در مناطق مختلف استان اردبیل است، خاطرنشان کرد: اگر این اطلاع‌رسانی‌ها شفاف، درست و منطقی اتفاق بیفتد نه تنها به عرصه گردشگری و صنعت پر‌رونق آن لطمه‌ای وارد نمی‌کند بلکه در شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان یک بستر و ظرفیت ممتاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از توسعه راه‌ها و فرودگاه اردبیل در سال‌های اخیر خبر داد و یادآور شد:‌ در سال‌های اخیر شش آبگرم معدنی استان نظیر ایرانیان، شابیل، قهوه‌سوئی، قینرجه و سردابه به حالت مدرن طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ندایی از تامین زیر‌ساخت‌ها در مناطق نمونه گردشگری و راه‌اندازی تله‌کابین فندقلوی نمین به عنوان بهترین زیر‌ساخت در جذب گردشگر در این منطقه خبر داد و گفت: در شهرهای مشگین‌شهر و خلخال نیز در سال‌های اخیر هم از طرف دولت و هم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت گرفته است.

این مسئول با یادآوری اینکه با تامین این زیر‌ساخت‌ها تعداد سفر و حضور گردشگران نیز افزایش یافته است، تاکید کرد: ‌ما در کنار توجه به منطقه نمونه گردشگری در استان که در 11 مورد آنها سرمایه‌گذاری‌ها آغاز شده است در مرمت آثار تاریخی فعالیت مثبتی را داشته‌ایم به طوری که ساماندهی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین و شیخ حیدر مشگین‌شهر و راه‌اندازی موزه‌های تاریخی از جمله توانمندی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد در این زمینه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: به رغم آنکه معتقدیم امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی امروز از طریق سایت‌ها و فضای سایبر و مجازی به صورت فراگیر اتفاق می‌افتد و اردبیل نیز به دلیل ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شهر گردشگری شناخته شده در دنیاست اما برای معرفی قابلیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی این استان 5 هزار نسخه بروشور تهیه و در بین گردشگران ورودی و تورها و آژانس‌ها توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ندایی تقویت سفر از طریق تورها و آژانس‌های مسافرتی را یادآور شد و افزود: در استان اردبیل با هدف ترویج و کاستن از سفرهای پراکنده تورهای استان‌گردی به راه افتاده است که مسافران و گردشگران می‌توانند از طریق این تور با مناطق پر‌جاذبه و تاریخی و دیدنی این استان بازدید کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ هر سه ماه یک دوره آموزشی برای صاحبان مراکز اقامتی، آژانس‌ها و مدیران و عوامل اجرایی تورهای گردشگری برگزار می‌شود تا آنها با فرهنگ و آراستگی‌های اخلاقی در برخورد با مسافران و گردشگران داخلی و خارجی آشنا شوند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول