اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان خبر داد

اعتبار 15 میلیارد ریالی برای ادامه مرمت گنبد سلطانیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ادامه مرمت در داخل و خارج گنبد سلطانیه گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

اعتبار 15 میلیارد ریالی برای ادامه مرمت گنبد سلطانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده محجوب ظهر امروز در نخستین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از وجود 46 پروژه در حوزه میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی محوطه سلطانیه و مرمت سر درب مسجد جامع زنجان از جمله این پروژه‌ها است.

وی کارآفرینی، معرفی به بیمه، ثبت اطلاعات و صدور مجوز مشاغل خانگی را از جمله اقدامات انجام شده در بخش صنایع دستی برشمرد و افزود: تهیه اطلس و راه‌اندازی بسته‌بندی‌ برای صنایع دستی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته در این حوزه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان احیای هفت رشته صنایع دستی، آموزش و پژوهش در حوزه صنایع دستی و حمایت از تولیدات در دو حوزه بازرگانی داخلی و خارجی را از جمله دیگر اقدامات این حوزه اعلام کرد.

وی از صدور موافقت‌نامه‌های اصولی برای چند طرح گردشگری در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: این موافقت‌نامه‌ها در سدهای گلابر، خلیفه‌لو و منطقه نمونه گردشگری سهرورد صادر شده است.

نقی‌زاده کاهش قراردادهای موجود در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به دو نوع از اقدامات انجام شده در بخش توسعه مدیریت و منابع انسانی اعلام کرد.

در این جلسه گزارشی از مرمت 11 مسجد استان زنجان ارائه شد که مرمت مسجد جامع زنجان، مسجد چهل ستون، مسجد شیخ فتح‌الله، مسجد ولی عصر، میرزایی قائمی، میرزایی نجفی، مسجد آقا کاظم، مسجد جامع سجاس، قیدار نبی و مسجد قروه از جمله این مساجد است.

در این جلسه اعتبار در نظر گرفته شده برای ادامه مرمت گنبد سلطانیه 15 میلیارد ریال اعلام شد که برای تکمیل نورپردازی محوطه‌سازی، فضای سبز و اصلاح ورودی‌ها و خروجی‌ها هزینه خواهد شد.

دیگر طرح بررسی شده در این جلسه محور گردشگری زنجان، سلطانیه، قیدار کتله خور بود که از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان زنجان بود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول