اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین زهرا:

مرمت کاروانسرای تاریخی شاه‌ عباسی آوج آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا از آغاز دوره‌ای مرحله مرمت کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی شهرستان آوج خبر داد.

مرمت کاروانسرای تاریخی شاه‌ عباسی آوج آغاز شد

شهربانو سلیمانی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهر آوج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به آغاز مرحله ترمیم و نوسازی دوره‌ای کاروانسرای تاریخی شاه‌ عباس صفوی در این شهرستان اظهار کرد: قرار است با برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده این کاروانسرا با حضور کارشناسان و محققان میراث فرهنگی مورد ترمیم و لکه‌گیری قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه قسمت‌هایی از سقف کاه‌گلی و دیواره‌های این کاروانسرا در طول دوره ترمیم مورد توجه و مرمت کارشناسان میراث فرهنگی قرار می‌گیرند، افزود: با توجه به اینکه این کاروانسرا از بازدید عمومی بسیار خوبی هم در طول سال برخوردار است، برنامه‌ریزی‌هایی نیر برای راه‌اندازی فضای سبز عمومی و همچنین ایجاد سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی لزوم توجه بیشتر مسئولان و به ویژه دولت به مسائل فرهنگی و هنری را بسیار ضرورت و مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر نگاه‌ها به مسئله فرهنگ دینی مصمم‌تر و جامع‌تر باشد، قطعا می‌توان به توسعه همه‌جانبه فرهنگی در سراسر نظام اسلامی امیدوار‌تر بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا ادامه داد: رواج فرهنگ غربی و غیر اسلامی در سطح کشور به مرور زمان موجب کم‌رنگ‌‌تر شدت نقش فرهنگ اسلامی شده و تخریب آموزه‌های دین را به دنبال دارد.

سلیمانی با بیان اینکه توسعه حوزه‌های مختلف صنایع دستی باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، عنوان کرد: در این شهرستان در طول یک سال اخیر برنامه‌های خاصی برای تولید آثار مربوط به صنایع دستی و میراث فرهنگی صورت گرفته که بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی با ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های انجام شده در حوزه ترمیم و توجه به بناهای تاریخی در بخش مرکزی و دیگر بخش‌های این شهرستان بیان کرد: در دو ماه گذشته با تلاش‌‌های فراوان کاروانسرای تاریخی هجیب در جاده بویین زهرا به شهرستان ساوه مورد ترمیم کامل شکلی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین‌ زهرا بیان کرد: امیدواریم که با توجه ویژه‌تر مسئولان بویین زهرا زمینه برای بروز استعداد‌های فرهنگی جوانان و هنرجویان این شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول