اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی شهرستان لار خبر داد

اتمام مرمت مسجد تاریخی چهاربرکه قیصریه لار

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لار گفت: مرمت بخش‌هایی از مسجد تاریخی چهاربرکه قیصریه لار رو به اتمام است.

اتمام مرمت مسجد تاریخی چهاربرکه قیصریه لار

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، سیما علویه بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ضرورت ساماندهی پشت بام و همچنین سطوح داخلی و کف‌فرش عمارت؛ عملیات سبک‌سازی بام و احیای پوشش گنبد، مرمت دیوارهای خارجی اطراف گنبد، تعمیرات گچ‌کاری سطوح داخلی بدنه و سقف بنا همراه با احیای خطوط طاق و طاق‌نماها و مرمت کف‌فرش مسجد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این پروژه است.

این مسئول افزود: مرمت این مسجد با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در دست اجراست که پس از اتمام مرمت این مسجد برای نمازگزاران بافت تاریخی قیصریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.         

وی با اشاره به وجود محراب زیبای سنگی این اثر تاریخی گفت: این مسجد که در ضلع شرقی بازار قیصریه واقع شده با پلان هشت ضلعی در محل تقاطع دو ضلع چهار برکه و بر پشت بام آن ساخته شده است، پنجره‌های تعبیه مسجد به درون آب‌انبار باعث خنکی هوای مسجد و همچنین نورگیرهای مشبکی واقع در دیوارهای مسجد باعث ایجاد جریان هوا شده و از تجمع رطوبت در فضای آن جلوگیری می‌کند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لار گفت: در ادامه مرمت پروژه‌های تاریخی در سطح استان فارس هم‌اکنون مرمت زیرزمین باغ نشاط لار نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های وارده در اثر نم‌زدگی به بخش زیرزمین باغ نشاط، عملیات مرمتی این بخش از عمارت شامل کفپوش، سنگ ازاره و گچ‌کاری سطوح داخلی همراه با پوشش استحفاظی میدان وسط باغ در دست اجراست.

این مسئول در پایان گفت: این عملیات با اعتباری بالغ بر 470 میلیون ریال در دست اجراست.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول