اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی شهرستان کازرون خبر داد

تهیه طرح جامع مرمتی بقعه شیخ امین‌الدین

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: با هدف ساماندهی و مرمت فضاهای اطراف بقعه تاریخی شیخ امین‌الدین، تهیه طرح جامع مرمتی این اثر شاخص آغاز شد.

تهیه طرح جامع مرمتی بقعه شیخ امین‌الدین

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمدرضا معینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اداره با در نظر گرفتن قدمت تاریخی بقعه، حجم آماری بالای گردشگران و بازدیدکنندگان در طول سال و ایام خاص و همچنین کاربری مذهبی این اثر، تهیه طرح جامع مرمتی و ساماندهی آن را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به نیاز مبرم برای تهیه طرح جامع مرمتی این بنا و مشخص کردن وضعیت و محوطه اثر، گفت: هم‌اکنون با تخصیص بودجه‌ای در حدود 70 میلیون ریال مشاور مرمتی آن مشخص شده و این طرح در مرحله جمع‌آوری اطلاعات، برداشت محوطه، برداشت نقشه‌های تخصصی، مرمتی و تاسیساتی است.

مسئول میراث فرهنگی کازرون در پایان خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده و اتمام این طرح، امید است مرمت این اثر مهم تاریخی، در فهرست برنامه‌های مرمتی استان فارس قرار گیرد.

به گزارش فارس، بقعه شیخ امین‌الدین یا خانقاه علیا در شمالی‌ترین قسمت شهر فعلی کازرون واقع شده است. مصالح به کار رفته و نوع معماری این بنا شباهت بسیاری به معبد آناهیتا دارد.

شیخ امین‌الدین بلیانی عارف فرزانه قرن هفتم و هشتم هجری در سال 668 هجری قمری در کازرون به دنیا آمد. پدر و اجداد پدری او همگی از علما، مشایخ و عارفان زمان خود بودند.

وی در سن 77 سالگی و در سال 754 هجری قمری در خانقاه خود درگذشت.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول