اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

شکست آمریکا در سوریه موجب کشتار مسلمانان میانمار شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: طرح بزرگی که آمریکا و استکبار جهانی برای برچیدن دولت سوریه پایه‌ریزی کرده بودند با شکست روبه‌رو شد و اکنون استکبار به جان مردم مسلمان و بی‌پناه میانمار افتاده است.

شکست آمریکا در سوریه موجب کشتار مسلمانان میانمار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات به ویژه روزه اظهار داشت: رمضان ماه نگه‌داشتن حرمت‌ها است و حریم و حرمت روزه لازم است.

وی افزود: اصل روزه‌داری پرهیز از گناهان است و روزه‌داری باید به گونه‌ای باشد که گناهان را محو کند.

رمضانی‌پور بیان داشت: امام علی (ع) می‌فرماید "چه بسا افرادی که روزه می‌گیرند، اما تنها نخوردن و نیاشامیدن آنها روزه‌داری است و از برکات این فریضه الهی چیزی نصیبشان نمی‌شود".

وی با اشاره به رباخواری و بزرگ بودن این گناه تصریح کرد: رباخواری روح ایمان را از بین می‌برد و به اقتصاد سالم جامعه ضربه بزرگی می‌زند.

خطیب جمعه رفسنجان بیان کرد: رباخواران از ایمان راسخ برخوردار نیستند و باید برای از بین بردن گناه خود توبه کنند.

رمضانی‌پور اذعان داشت: رباخواران باید آنچه از ربا به دست آورده‌اند را به صاحبش برگردانند تا خداوند توبه آنها را بپذیرد و کانون خانواده و جامعه سالم شود.

خطیب جمعه رفسنجان عنوان کرد: خداوند بندگانش را با نماز، روزه و زکات حفظ کرده و این حفظ و امنی که خداوند برای ما به ارمغان آورده بسیار مهم و کارساز است.

رمضانی‌پور گفت: روزه‌دار به واسطه روزه‌ای که می‌گیرد، دلش متواضع، اعضا و جوارحش فروتن و از تکبر و خود برتربینی دور می‌شود.

وی با گرامیداشت رحلت بانوی بزرگ و مادر بانوی بانوان حضرت خدیجه (س) این شخصیت را زنی والا خواند و ابراز داشت: خدیجه نخستین زنی بود که بر مقام پیامبر تصدیق گفت و اموالش را صرف اسلام و از پیامبر در برابر کافران دفاع کرد.

رمضانی‌پور عنوان کرد: باید زمینه حضور حداکثری در نماز جمعه فراهم شود تا همه از این فریضه الهی بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: طرح بزرگی که آمریکا و استکبار جهانی برای برچیدن دولت سوریه پایه‌ریزی کرده بودند با شکست روبه‌رو شد و اکنون استکبار به جان مردم مسلمان و بی‌پناه میانمار افتاده است.

رمضانی‌پور تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مسلمانان باید نشان دهند که جهان اسلام قدرت برخورد را دارد و در برابر تجاوز و ظلمی آمریکا و دیگر استکبار که مدعیان دروغین حقوق بشر هستند، ایستادگی می‌کند.

وی فراگیر فنون و تخصص را برای رفع بیکاری جوانان لازم دانست.

رمضانی‌پور خاطر نشان کرد: نقش کلیدی سازمان انتقال خون به خوبی قابل احساس است و چه بسا با مقدار خونی که توسط این سازمان از افراد گرفته شده است، بیماری از مرگ حتمی نجات یافته است.

وی از مردم خواست تا در روزهای ماه مبارک رمضان و در ساعات اولیه صبح برای اهدا و انجام این کار خداپسندانه اقدام کنند.

رمضانی‌پور گفت: خیران باید برای آزادی زندانیانی جرائم غیرعمد گام بردارند تا آنها به آغوش خانوداه باز گردند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول