اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری تجمع

مردم کرمان همبستگی خود با مسلمانان میانمار را اعلام کردند

خبرگزاری فارس: جمعی از مردم کرمان با تجمع مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شهر کرمان همبستگی خود با مسلمانان میانمار و اعتراض به نسل‌کشی گسترده مسلمانان این کشور را اعلام کردند.

مردم کرمان همبستگی خود با مسلمانان میانمار را اعلام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عصر سه‌شنبه و در روز جهانی همبستگی با مسلمانان میانمار و اعتراض به نسل‌کشی گسترده مسلمانان این کشور و سکوت مجامع بین‌المللی، جمعی از مردم کرمان مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شهر کرمان تجمع کردند.

در این اجتماع که مردم انقلابی و شهید پرور کرمان حضور داشتند، ضمن محکوم کردن این نسل‌کشی خواستار جلوگیری از آن شدند و در پایان این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: همانگونه که مردم فلسطین و تمام دوستداران آزادی آن امروز بعد از گذشت 64 سال از سالروز نکبت یعنی تأسیس رژیم اشغالگر قدس در 15 می سال 1948 کماکان خاطره تلخ این روز را به یاد می‌آورند، مردم مسلمان و محروم میانمار نیز خاطرات تلخ 64 سال آوارگی را از تاریخ چهارم ژانویه سال 1948 در اذهان خود مرور می‌کنند و این روز همان روزی است که استعمار انگلیس با خروج خود از کشور برمه و اعطای قیمومیت مسلمانان روهینگیا ساکن آراکان به دولت نظامی برمه، رنج و عذاب این ملت را رقم زد.

این بیانیه می‌افزاید: از آن زمان تاکنون مسلمانان روهینگیا در سایه وحشت یکی از ظالم‌ترین رژیم‌های حاکم در دنیا زیسته‌اند اما با این همه، رنج و عذاب این ملت تاکنون کمتر به گوش جهانیان رسیده است و شاید بتوان آنان را فراموش شده‌ترین ملت مظلوم دنیا نامید.

در پایان این بیانیه آمده است: از ملت روزه‌دار ایران و تمام سازمان‌های مردم نهاد در سراسر دنیا که درد انسانیت و مشکلات تحمیل شده بر گرده مستضعفان از جانب مستکبران دارند؛ تقاضا داریم تا با اجرای طرح‌های جمع‌آوری کمک دست به دست هم داده و هرچه زودتر مقدمات راه‌اندازی ناوگان‌های کمک‌رسانی و بشر دوستانه را برای التیام دردهای مستضعفان این دیار فراهم کنند.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول