اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

فرهنگ مقاومت راهکار مقابله با تحریم‌ها است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر با تاکید بر اینکه فرهنگ مقاومت منشأ خیرات و برکات است، گفت: فرهنگ مقاومت بهترین راهکار مقابله با تحریم‌ها است.

فرهنگ مقاومت راهکار مقابله با تحریم‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی در خطبه‌های نماز جمعه خاورشهر پس از دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مظاهر تقوا تقید به روزه‌داری است.

امام جمعه خاورشهر با توجه به آیات قرآن کریم افزود: علت روزه‌داری تمرین تقوا است، کسی که ایمان نداشته باشد و به خداوند متعال یقین پیدا نکرده باشد، نمی‌تواند روزه بگیرد، زیرا روزه با ایمان و یقین ارتباط مستقیم دارد.

وی در ادامه سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی را گرامی ‌داشت و عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «نماز جمعه عنصر حفظ کننده نظام است و تا وقتی که نماز جمعه، ائمه جمعه و مردم هستند و همگان قدر این نعمت الهی را می‌دانند در نظام اسلامی تزلزل نیست.»

یاسینی با اشاره به اینکه نماز جمعه بخشی از دستگاه رهبری است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند نماز جمعه در اقصی نقاط کشور برخی از کار رهبری را انجام می‌دهد، زیرا مردم را از اشتباهات دور کرده و دشمن را نسبت به حضور در ذهن مردم ناامید می‌کند.

امام جمعه خاورشهر با اشاره به ویژگی‌های نماز جمعه گفت: نماز جمعه وسیله تربیت اسلامی بوده و در بصیرت‌افزایی موثر است و به همین دلیل است که دشمنان اسلام علیه آن تبلیغات کرده و کتاب می‌نویسند و هزینه گزافی را در مسیر تبلیغات علیه نماز جمعه می‌کنند.

وی در ادامه نماز جمعه را سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه سنگری برای تهاجم همه‌جانبه است و باید این سنگر را از همه جوانب آراست و آن را تقویت کرد.

یاسینی وحدت‌آفرینی و سنگر دفاع از انقلاب را از دیگر ویژگی‌های نماز جمعه برشمرد و تاکید کرد: نماز جمعه، نمازی است که ذکر خدا را در اجتماع ترویج می‌کند و مناجات انفرادی مردم را به مناجات اجتماع تبدیل می‌کند و سبب اتحاد بین آنها می‌شود.

امام جمعه خاورشهر نماز جمعه را نقطه آرامش دل‌ها خواند و تصریح کرد: نماز جمعه آرامش و سکینه روحی است و با توجه به فشارها و ناراحتی‌هایی که غالباً از سوی رژیم صهیونیستی، غرب و ... برای ملت غیور ایران اسلامی ایجاد می‌شود به یک نقطه آرامش نیاز دارد و نماز جمعه آن نقطه آرامش است.

وی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه همان سکان‌داری است که می‌تواند کشتی انقلاب را در این دریای مواج هدایت کند.

یاسینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ مقاومت یادآور شد: رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز به این فرهنگ اشاره‌ای داشته‌اند و فرهنگ مقاومت تاکنون آثار و برکات فراوانی برای ما به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای فرهنگ مقاومت است.

امام جمعه خاورشهر با اشاره به ویژگی‌های مقام معظم رهبری تاکید کرد: همه فرمایشات معظم‌له کاربردی و اثرگذار است و با پیروی از فرامین ایشان می‌توان به قله‌های پیشرفت و تعالی دست یافت.

این گزارش حاکی است، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در راستای سرکشی و حضور در مناطق مختلف حوزه انتخابیه‌اش پیش از ظهر امروز با حضور در خاورشهر مشکلات و معضلات این شهر را بررسی و پس از اتمام نماز جمعه با مردم خاورشهر به صورت چهره به چهره دیدار و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول