اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

میعاد‌گاه نماز جمعه مستحکم‌ترین پایگاه علیه دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک میعاد‌گاه نماز جمعه را بزرگ‌ترین و مستحکم‌ترین پایگاه علیه دشمنان اسلام و نظام دانست.

میعاد‌گاه نماز جمعه مستحکم‌ترین پایگاه علیه دشمنان است

حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: همان‌طور که نماز ستون دین است نماز جمعه هم ستون نماز و ذکر خداست.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از ارکان بسیار مستحکم اسلام و نظام است، افزود: نماز جمعه از چنان جایگاه والایی برخوردار است که در آیه 9 سوره مبارکه جمعه بر اهمیت آن تأکید شده است.

امام جمعه شهر آبیک وحدت ملی، انسجام اسلامی، تحلیل حوادث کشور و خارج از کشور، پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی، تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و روشنگری و هدایت مردم به سمت خداشناسی و خوبی‌ها را از آثار فعلی و صریح نماز جمعه برشمرد و تصریح کرد: آثار روحی، معنوی، خانوادگی، تربیتی و روانی در نماز جمعه نهفته است.

موسوی با بیان اینکه نماز جمعه به انسان هویت و شخصیت انسانی و اسلامی می‌بخشد، بیان کرد: روشنگری و بیدارگری مسلمانان از مسائل و حقایق دنیا از پیامدهای مثبت نماز جمعه است که علاوه بر وحشت انداختن بر دل دشمنان، آنان را نیز سرکوب می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنان تأثیرگذاری نماز جمعه را کتمان نمی‌کنند و معتقد هستند که تا اسلام در بین مسلمانان وجود دارد نمی‌توانیم بر آنان غلبه کنیم.

امام جمعه شهر آبیک حضور پررنگ مردم د‌ر نماز جمعه را از جلوه‌ها‌ی ایمانی مردم دانست و افزود: حضور پررنگ مردم پیام‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و حتی اقتصادی فراوانی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله طالقانی مفسر زبر‌دست و مبارز نستوه بود

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: آیت‌الله سید محمود طالقانی از مفسرین زبردست، فقیه برجسته، مبارز نستوه، خستگی‌ناپذیر و عالمی دلسوز و خیرخواه بود که به اسلام، امام راحل و انقلاب اعتقادی راسخ داشت و در تحصیل علوم اسلامی و حوزوی به مدارج عالیه رسیده بود.

موسوی افزود: آیت‌الله طالقانی شخصیتی بود که در زندان‌های دوران ستم‌شاهی ناگوارترین شکنجه‌های روحی و جسمی را تحمل کرد و به دلیل موقعیت‌شناسی به موقع حرف می‌زد و عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: با صدور حکمی از سوی امام راحل، در پنجم مردادماه سال 58 نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

امام جمعه شهر آبیک در خصوص نمازگزاران نماز جمعه این شهر خاطرنشان کرد: 80 درصد از نمازگزاران زن و 60 درصد از نمازگزاران مرد را جوانان تشکیل می‌دهند که به طور کلی 70 در‌صدد از نمازگزاران نماز جمعه را جوانان تشکیل می‌دهند که مایه افتخار نظام است.

موسوی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان در برگزاری نماز جمعه دچار مشکل هستیم، چرا که مسجد ولی عصر (عج) به عنوان مصلای شهر آبیک ظرفیت نمازگزاران در نماز جمعه را ندارد.

وی اضافه کرد: با اختصاص زمین مناسب از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مصلای شهر آبیک احداث می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول