اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز جمعه سنگر و جایگاه ولایت است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: نماز جمعه سنگر و جایگاه ولایت است.

نماز جمعه سنگر و جایگاه ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در گردهمایی ستادهای جمعه لرستان در خرم‌آباد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان از نماز جمعه به عنوان پایگاه بصیرت بخشی و نفاق ستیزی نام برد و گفت: نماز جمعه پایگاه معنویت، دین و دیانت برای تحکیم اعتقادات معنوی مردم است.

وی افزود: نماز جمعه یک جریان معنوی جوشان است که با جهت ‌دهی به جریان‌های فکری اعتقادی، اجتماعی و سیاسی عاملی مهم برای خنثی کردن توطئه‌ دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مطمئن‌ترین پایگاهی که مردم برای ارتقا اخلاق و دیانت در خود انتخاب می‌کنند نماز جمعه است، اظهار داشت: وحدت، انسجام، سیاست، دیانت و... در نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه مردم حرف‌ها و موضوعات جدید را از نماز جمعه می‌شنوند، عنوان کرد: نماز جمعه حلقه اتصال نظام با امت است و این پایگاه عبادی سیاسی از طرفی منصوب به ولایت است و از طرف دیگر یک پایگاه مردمی است.

وی با بیان اینکه حضور آگاهانه و داوطلبانه مردم برای شرکت در نماز جمعه گواه اهمیت این پایگاه است، گفت: امروز به برکت انقلاب علاقه مردم به نماز جمعه آنقدر زیاد شده است که در شهرهای کوچکی که نماز جمعه در آنها برگزار نمی‌شود، مردم درخواست برگزاری این نماز عبادی سیاسی را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تحلیل جریان‌های روز سیاسی توسط امام جمعه را از جمله ویژگی‌های بارز نماز جمعه برشمرد و گفت: بصیرت بخشی نماز جمعه به مردم موجب می‌شود، تا فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن نقش بر آب ‌شود.

وی برگزاری آیین نماز جمعه را اقدامی برای تجدید بیعت با ولایت عنوان کرد و اظهار داشت: نماز جمعه روابط مردم با ولایت را عمق می‌بخشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه خطاب به اعضای ستادهای نماز جمعه لرستان، خدمت در ستاد نماز جمعه را دارای اجر و پاداشی جاودانه دانست و گفت: عمل شما دارای تقدس است.

حجت‌الاسلام میرعمادی آثار و برکات فراوان نماز جمعه را مدیون امام جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه دانست و گفت: هیچ چیزی به عظمت نماز جمعه و هیچ خدمتی به اندازه خدمت نماز جمعه نیست.

در ادامه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان لرستان نیز در این گردهمایی در سخنانی از نماز جمعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها و عنایات حق تعالی نسبت به مردم ایران یاد کرد و گفت: نماز جمعه تنها یک برنامه عبادی نیست، چرا که نماز جمعه در حیطه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کارکرد دارد.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور افزود: لرستان از نظر ساخت مصلی در وضعیت مناسبی قرار دارد و در حال حاضر 242 هزار متر مربع زمین برای ساخت مصلی‌های نماز جمعه در 12 شهر استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 420 نفر در 12 شهر لرستان در ستادهای نماز جمعه فعالیت دارند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول