اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

نماز جمعه متصل به حکومت ولایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه، گفت: نهاد نماز جمعه متصل به حکومت ولایی است و اگر حکم و اذن ولی فقیه نباشد نماز جمعه مشروعیتی پیدا نمی‏کند.

نماز جمعه متصل به حکومت ولایی است

حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: به برکت وجود انفاس قدسیه امام خمینی (ره) این آیین مقدس و معنوی تجدید حیات یافت.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی در برخی از شهرهای بزرگ کشور نماز جمعه اقامه می‏شد؛ اما خطبه‏های آن نماز جمعه تشریفاتی بود و تاثیر چندانی در جامعه نداشت.

استیری اضافه کرد: به برکت خون مطهر شهدا در پنجم مرداد ماه سال 58 نخستین نماز جمعه به امامت آیت‏الله‏ طالقانی در تهران با حکم امام راحل (ره) اقامه شد.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 700 نماز جمعه در کشور اقامه می‏شود، این مراکز نورانی را از ثمرات و برکات حکومت اسلامی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: نماز جمعه، مصداق حاکمیت ارزش‏ها و نافی ضدارزش‏ها در جامعه اسلامی است.

استیری اضافه کرد: نهاد نماز جمعه متصل به حکومت ولایی است و اگر حکم و اذن ولی فقیه نباشد نماز جمعه مشروعیتی پیدا نمی‏کند.

به گفته امام جمعه فیروزکوه، ائمه جماعات هنگام قرار گرفتن پشت تریبون نماز جمعه ندای رهبری را به گوش نمازگزاران می‏رسانند.

وی، مدیریت و آگاه‏سازی افکار عمومی در برابر هجمه‏های سنگین دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی را از وظایف مهم ائمه جماعات هنگام قرار گرفتن پشت تریبون نماز جمعه دانست.

استیری تصریح کرد: باید از ظرفیت نماز جمعه به نحو احسنت در راستای ارتقای قدرت تشخیص حق از باطل و سفارش به رعایت انصاف و مروت استفاده کرد.

امام جمعه فیروزکوه، مبارزه با شایعات محصول تحرکات ضددینی و ملی کشور را یکی از ظرفیت‏های مهم نماز جمعه برشمرد.

وی ادامه داد: باید نسبت به هوشیار کردن مردم در برابر شایعات در تریبون نماز جمعه توسط ائمه جماعات اطلاع‏رسانی صحیحی انجام شود.‏

استیری، شایعات را ویروسی مخرب برای همه جوامع دانست و بر لزوم مقابله با آن در تمامی فرصت‏های موجود به‏ویژه نهاد نماز جمعه تاکید کرد.

امام جمعه فیروزکوه، ابلاغ دین به زبان ساده برای مردم، تبیین و تحلیل مسائل سیاسی روز جامعه، تعمیق روابط مردم با حکومت و رهبری و دعوت به تقوا را از دیگر ظرفیت‏های مهم نماز جمعه برشمرد.

وی دعوت به تقوا را مهم‏ترین پیام نماز جمعه دانست و افزود: دعوت به تقوا جز ارکان اصلی خطابه‏های نماز جمعه است.

انتهای‌پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول