اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

نماز جمعه سنگر مستحکم دفاع از آرمان‌های انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: سنگر نماز جمعه مستحکم‌ترین پایگاه اعتقادی، ارزشی نظام اسلامی است که می‌توان ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی را پاس داشت.

نماز جمعه سنگر مستحکم دفاع از آرمان‌های انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در مراسم تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان نیر اظهار داشت: بیش از 33 سال است که این سنگر با تمام توان و قدرت امت اسلامی به دژ مستحکم در برابر ترفندها و توطئه‌های استکبار تبدیل شده است و استکبار جهانی هرگز نمی‌تواند از این سد عبور کرده و به معنویت نظام اسلامی ضربه وارد کند.

وی با گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به درایت امام راحل و عالم ارزشمند آیت‌الله طالقانی در تهران تصریح کرد: از همان روزها این سنگر مایه خشم و غضب دشمنان شده و آنها با توطئه‌های رنگین سعی کردند ائمه جمعه ما را با ترور حذف فیزیکی کنند در حالی که این جایگاه عبادی، سیاسی هر هفته مستحکم‌تر و با مشارکت آحاد مردم رنگ و لعاب خاص پیدا می‌کند.

مقدسی از این فریضه الهی به عنوان آیین حکومتی و بیان مسایل سیاسی، اجتماعی و احکام الهی یاد کرد و افزود: طرح مشکلات و مسایل جهان اسلام در خطبه‌های نماز جمعه در کنار اهمیت دادن به موضوع منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است و در سال‌های اخیر آثار و برکات مثبتی نیز به همراه داشته است.

این مسئول صواب شرکت در نماز جمعه را همانند حج بسیار گسترده و دارای اجر و صواب فراوان دانست و خاطر نشان کرد: نمازگزار با انتظار حضور در نماز عصر صواب حج عمره را می‌برد و در حقیقت از احرام خارج می‌شود.

وی از نماز جمعه به عنوان کفاره گناهان و عنصر محو معاصی یاد کرد و ادامه داد: این آیین عبادی، سیاسی وسیله تقرب و نزدیکی بنده به پروردگار متعال شده و هراس و وحشت قیامت را از بین برده است به طوری که خداوند متعال برای نمازگزاران آدینه صوابی را در نظر گرفته است که قلم و زبان از بیان آن عاجز هستند.

به گزارش فارس،‌ امام جمعه نیر در ادامه اضافه کرد: اگر ائمه جمعه در این آیین عبادی، سیاسی مسایل مختلف جامعه و مورد نیاز مردم را اولویت‌بندی کرده و مطرح می‌کنند از باب اهمیت این مراسم در اطلاع‌رسانی‌های گسترده است به طوری که برکات آن را می‌توان در بصیرت‌افزایی و آگاهی‌دهی به عموم جامعه مشاهده کرد.

مقدسی با قدردانی از همت و تلاش اعضای شورای ستاد اقامه نماز جمعه در مهیا کردن بستر برای حضور سهل و راحت نمازگزاران در این آیین بیان کرد: خداوند متعال این اقدامات را به عنوان کار نیک و حسنه به یقین مورد پذیرش قرار می‌دهد و از خادمان صادق خود آنها را می‌پذیرد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول