اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان:

پروژه‌های مهر ماندگار همدان پیشرفت خوبی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از پیشرفت خوب پروژه‌های مهر ماندگار در سطح استان همدان خبر داد.

پروژه‌های مهر ماندگار همدان پیشرفت خوبی دارند

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات ما در سه ماهه نخست سال جاری پیگیری پروژه‌های مهر ماندگار در استان بوده که عملیات اجرایی آنها با جدیت و سرعت قابل توجهی پیگیری شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار استان افزود: در بخش ریلی راه‌آهن تهران ـ همدان جزو پروژه‌های مهر ماندگار است که در پنج قطعه در دست اجراست و این پروژه از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داشت: طول این پروژه 268 کیلومتر از تهران به همدان است که در بخشی از آن عملیات روسازی نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: دومین پروژه ریلی استان نیز از ایستگاه ملایر تا فیروزان به سمت کرمانشاه است که طول آن از اراک تا ملایر 89 کیلومتر و از ملایر تا کرمانشاه نیز 170 کیلومتر است که این پروژه نیز با عنوان راه‌آهن غرب کشور جزو طرح‌های مهر ماندگار محسوب می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: از پروژه راه‌آهن غرب کشور قطعه اراک ـ ملایر آن به بهره‌برداری رسیده و اکنون قطار به مقصد مشهد مقدس از ملایر دایر است و پیشرفت فیزیکی این پروژه در حوزه استان نیز 54 درصد است.

وی به پروژه مهر ماندگار در بخش آزادراه اشاره کرد و ابراز داشت: عملیات آزادراه تهران ـ ساوه ـ همدان با پیشرفت مناسبی در دست اقدام است و 880 نفر پرسنل با 430 دستگاه ماشین‌آلات کارگاهی مشغول به کار هستند که بخشی از آنها در شیفت شب کار می‌کنند تا پروژه در زمانبندی پیش‌بینی شده تمام شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان اضافه کرد: باند جنوبی طول آزادراه 85 کیلومتر است و به جز چند کیلومتر از آن عمدتاً در حوزه استان همدان قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی آن نیز 71 درصد است.

وی با اشاره به محور چهارخطه همدان به سنندج یادآور شد: این محور از پیشرفت فیزیکی 89 درصدی برخوردار است و از صالح‌آباد تا انتهای حوزه استحفاظی استان حدود 23 کیلومتر است که 10 کیلومتر آن دو سال پیش به بهره‌برداری رسید و 13 کیلومتر آن باقی مانده که در دست اقدام است.

نوروزی افزود: از دیگر محورهای مهر ماندگار چهارخطه کبودراهنگ به قیدار است که قطعه نخست آن به طول 10 کیلومتر عملیات آن به انجام رسیده و با خط کشی و نصب تابلو علائم طی دو هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار می‌توان به کنارگذر شمال غربی همدان به طول 29 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 13 درصد اشاره کرد که عملیات اجرایی آن در قسمت‌هایی که معارض ندارد در دست اقدام است و از تعداد 42 دستگاه پل که در فاز نخست پروژه وجود دارد 22 دهنه اکنون در دست اجراست و عملیات خاکبرداری نیز به طور متناوب در 15 کیلومتر از مسیر ادامه دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: تنها در بخشی از مسیر مشکلاتی با معارضان داریم که آن هم از طریق منابع طبیعی، معاونت امور اراضی و اداره کل کشاورزی با مذاکره با کشاورزان و کارگروه‌های مربوطه در دست پیگیری است و معاون عمرانی همدان نیز چند بار از پروژه بازدید داشته و دستوراتی برای رفع مشکل معارض صادر کرده است.

وی با اشاره به پروژه 160 تختخوابی نهاوند افزود: این پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی 43 درصد با زیربنای 13 هزار مترمربع در دست اجراست.

نوروزی یادآور شد: راه‌های روستایی بالای 50 خانوار نیز جزو حوزه‌های مهر ماندگار استان است که اردیبهشت ماه امسال در کارگروهی که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار همدان برگزار شد، مصوب شد 15 میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی بالای 50 خانوار اختصاص داده شود که 7.5 میلیارد تومان از ناحیه استان و 7.5 میلیارد تومان نیز از ناحیه معاونت ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی است که با تخصیص اعتبارات با جدیت پیگیری می‌شود.

وی بیان داشت: ساماندهی تقاطع ازندریان و ساخت تقاطع غیر همسطح که عملیات اجرایی آن نیز در دست اجراست از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار استان به شمار می‌رود که از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان در پایان خاطرنشان کرد: روی بزرگراه همدان ـ ملایر پل دو دهنه احداث شده که دهانه یک پل 22 متر و دیگری نیز 18 متر است و رمپ و لوپ متصل به پل نیز انجام شده که با اختصاص اعتبارات امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول