اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا:

انقلاب مهمی در پروژه خدمت‌رسانی مترو به مردم ورامین صورت گرفت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند پیگیری مترو ورامین گفت: انقلاب مهمی در پروژه خدمت‌رسانی مترو به مردم ورامین صورت گرفت.

انقلاب مهمی در پروژه خدمت‌رسانی مترو به مردم ورامین صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید حسین نقوی حسینی، نماینده شهرستان‌های ورامین و پیشوا پیرامون آخرین تحولات مترو توضیحات مهم و امیدوارکننده‌ای ارائه کرد که قابل توجه کلیه همشهریان است، نماینده ورامین و قرچک، پیشوا، خیرآباد و جوادآباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تشریح اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: به لطف خدا، پیگیری مسئولان شهرستان و مساعدت و عنایت ویژه دولت آخرین مرحله واگذاری پروژه راه‌آهن شهری به شرکت مترو نیز انجام شد و پرونده مذکور به طور کامل به شرکت مترو تهران واگذار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین‌ و پیشوا با اشاره به سابقه پروژه مذکور گفت: راه‌آهن شهری تهران به قرچک، ورامین و پیشوا در سفر اول هیئت دولت تصویب و راه‌آهن جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه مجری انتخاب و اجرای پروژه آغاز شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی اجرای پروژه را به‌طور جدی آغاز و ادامه داد به طوری که زیرسازی، پل‌سازی مسیر و آماده‌سازی ریل‌گذاری با سرعت پیشرفت کرد.

نقوی حسینی افزود: وقتی که بنده در دوره قبل به نمایندگی مردم شهرستان انتخاب شدم، این مطلب را با دولت به ویژه وزیر راه و ترابری دولت در میان گذاشتم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی شهرستان به تهران، باید خدمات ریلی آن به مترو تهران متصل شود و مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا، خیرآباد و جوادآباد از خدمات مترو تهران برخوردار شوند. حق مردم ما نیست که به جای مترو به شبکه راه‌آهن تهران متصل شوند و از خدمات راه‌آهن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات راه‌آهن خوب است اما مردم ما مترو می‌خواهند و قولی هم که به مردم داده شده بود قول مترو بوده است، عنوان کرد: اگر راه‌آهن اجرا شود مردم مجبور می‌شوند برای سوار شدن به قطار به ایستگاه راه‌آهن مراجعه کنند، از قطار و لوکوموتیو راه‌آهن استفاده کنند که زمان رفت و برگشت آن طولانی است و در نهایت مسافران باید در ایستگاه راه‌آهن تهران پیاده و یا سوار شوند که خود مشکلی بر مشکلات می‌افزاید.

نقوی حسینی در ادامه یادآور شد: به همین دلیل بنده موضوع واگذاری پروژه راه‌آهن شهری به شرکت مترو تهران را به‌طور جدی دنبال کردم تا اینکه با حمایت ائمه جمعه، فرمانداران و خانواده معظم شهدا در تابستان سال گذشته موفق به دریافت دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری پروژه به شرکت مترو شدیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا بیان داشت: بعد از دستور رئیس جمهور جلسات متعدد و مکرر در حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل محترم راه‌آهن جمهوری اسلامی و سایر مسئولان ذی‌ربط، بنده و مسئولان شهرستان تشکیل شد تا نحوه انتقال پروژه از راه‌آهن به شرکت مترو صحت پذیرد.

وی در ادامه ابراز داشت: در نقل و انتقال و واگذاری دو اتفاق بزرگ باید رخ می‌داد، اول اینکه پروژه فعلی که راه‌آهن جمهوری اسلامی در حریم اختصاصی خود اجرا کرده بود همراه با کلید زیرساخت‌ها به شرکت مترو واگذار کرد که اقدام آسانی نبود.

نقوی حسینی با بیان اینکه موانع مالی، مقررات، فنی و تخصصی از جمله موانع انتقال بود، افزود: بعد از نشست‌ها و گفت‌وگوهای متعدد بالاخره کل پروژه مذکور همراه با کلید مسیر و حریم، زیرسازی‌های انجام شده و امکانات موجود به شرکت مترو واگذار شد و چنین اقدامی، یک اقدام انقلابی و بزرگ بود که از همراهی و مساعدت صاحب محمدی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم که انصافاً گذشت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دوم انتقال ردیف اعتباری پروژه مذکور از وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی به شرکت مترو بود که نیازمند مصوبه هیئت دولت بود که الحمدالله این اتفاق نادر هم رخ داد که باید به مردم شهرستان از این بابت هم تبریک بگویم.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا تاکید کرد: در ملاقاتی که با نیکزاد داشتم، ایشان قول دادند مصوبه انتقال ردیف اعتبار از راه‌آهن به شرکت مترو را از دولت بگیرند و ایشان به قولشان عمل کردند که لازم می‌دانم به نمایندگی از طرف مردم ورامین، قرچک، پیشوا، خیرآباد و جوادآباد از ایشان تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون شرکت مترو هم صاحب کل پروژه و هم صاحب ردیف اعتباری آن است.

نقوی حسینی در ارتباط با آخرین گفت‌وگویی که با هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو داشت، عنوان کرد: ایشان گفتند که به شدت به دنبال تهیه طرح پروژه مبتنی بر وضع موجود و طراحی ایستگاه‌های مترو و همچنین کسب و دریافت اعتبارات مورد نیاز هستیم و با قدرت و سرعت ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شخصاً نسبت به پروژه عنایت و توجه دارند، تصریح کرد: تحولات مذکور انقلاب مهمی در پروژه خدمت‌رسانی مترو به مردم منطقه بود. اکنون باید مسئولان شهرستان با پیگیری مستمر به دنبال تحقق مترو شهرستان باشند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول