اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

پروژه‌های آبخیزداری سیلاب‌ها را کنترل می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: پروژه‌های آبخیزداری عموما با هدف کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از آثار مخرب و زیان‌بار آن‌ها اجرا می‌شود.

پروژه‌های آبخیزداری سیلاب‌ها را کنترل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد عفتان در مراسم آغاز عملیات اجرایی 45 سازه آبخیزداری که در حسینیه روستای کهندان با حضور مسئولان و اهالی برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از آثار مخرب و زیان بار آن‌ها، تغذیه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی، تلطیف و تعدیل دما اجرا می‌شود اظهار کرد: سابقه اجرای این طرح‌ها نشان‌دهنده اثرات بسیار خوبی است که در کاهش خسارات ناشی از خشکسالی‌های پی در پی سنوات اخیر نقش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سد کهندان با هدف کنترل سیل، هرزآب‌های بهاری و جمع‌آوری آب‌های زمستان در منطقه طراحی شده است تصریح کرد: این سد قادر خواهد بود در هر نوبت 20 هزار مترمکعب آب را در خود ذخیره کند و پشتوانه بسیار خوبی برای تقویت آب سفره‌های زیرزمینی مناطق پایین دست خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطر نشان کرد: حجم عملیات این بند که با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اجرا خواهد شد معادل 3 هزار و 300 مترمکعب است و سد با ابعاد 37 متر طول تاج و دو متر عرض متوسط تاج در ارتفاع 10 متر احداث خواهد شد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول