اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

16 پروژه ورزشی تا آخر دولت دهم افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: تا پایان دولت دهم 16 پروژه از 46 پروژه باقیمانده حوزه ورزش و جوانان استان اردبیل افتتاح شده و در اختیار اهالی استان قرار می‌گیرد.

16 پروژه ورزشی تا آخر دولت دهم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج صبح امروز در جلسه مسئولان و معاونان ورزش و جوانان اردبیل اظهار داشت: اغلب این پروژه‌ها با پیشرفت 60 درصد در حال اجراست که در تلاش هستیم با تامین اعتبار ملی و استانی در سال جاری این پروژه‌ها را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم در مجموع بیش از 90 پروژه عمرانی و زیر‌ساختی ورزش در مناطق شهری و روستایی استان تصویب شده که بیش از نیمی از آنها تاکنون شکل بهره‌برداری به خود گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل یادآور شد: این پروژه‌ها شامل سالن‌های ورزشی چند منظوره، زمین‌های بازی فوتبال، استخر و همچنین برخی طرح‌های ورزشی در رشته‌های متنوع بوده که به سرعت عملیات اجرایی آنها انجام شده و یا بخشی از آن نیز در حال تکمیل شدن است.

پازاج اعتبار 10 میلیارد تومانی حوزه عمرانی ورزش استان را در یک سال گذشته یادآور شد و گفت: بخشی از این اعتبارات از محل ملی و بخش دیگر نیز از محل اعتبارات استانی و ماده 65 تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به اینکه مصوبه سفر هیئت دولت به استان برای احداث یک مجموعه ورزشی به ظرفیت 3 تا 6 هزار نفری در شهرستان‌ها بیان داشت: احداث این ورزشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته تا برگزاری مسابقات مختلف کشوری و منطقه‌ای در این فضاها انجام شود تا از تمرکز بازی‌ها و مسابقات در مرکز استان کاسته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به اعلام اینکه در سه روستای شال، برندق و لرد خلخال مجموعه‌های ورزشی تا پایان امسال به مرحله تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد، افزود: قرار است پروژه پیست تارتان مجموعه ورزشی علی دایی بر اساس مصوبه دولت در قالب طرح مهر ماندگار تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

پازاج در بخش دیگری از سخنان خود سرانه ورزش استان را 0.65 اعلام کرد و ادامه داد: برای فعالیت‌های ورزشی این سرانه مطلوب به نظر می‌رسد که با افتتاح و بهره‌برداری از 46 پروژه ورزشی دیگر به یقین این سرانه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها این سرانه حتی از میانگین کشوری بالاتر بوده و در حد استاندارد جهانی است که بر همین اساس بیشترین تمرکز خود را با اولویت دولت خدمتگزار و عدالت محور توجه به توسعه ورزش در مناطق روستایی قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: در شهرهایی مثل نمین، نیر و کوثر سرانه ورزش مطلوب و بالاتر از میانگین کشوری است اما این سرانه عامل پیشرفت یا سرعت ورزش استان نیست بلکه این جذب اسپانسر‌ها و کمک‌های متنوع مالی است که می‌تواند استان اردبیل را در رده‌های بالاتر در این زمینه قرار دهد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول