اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بالاترین سرانه ورزشی در جنوبی‌ترین منطقه پایتخت

خبرگزاری فارس: با توجه به پتانسیل‌های ورزشی شهرری سرانه ورزشی این منطقه بیش از مناطق دیگر پایتخت است.

بالاترین سرانه ورزشی در جنوبی‌ترین منطقه پایتخت

بهنام ابوالقاسم‌پور مدیر تربیت‌ بدنی شهرداری منطقه 20 در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از چشم‌انداز ورزشی منطقه در سال 91 خبر ‌داد و ‌گفت: در سال‌های اخیر طرح‌های فضاهای ورزشی بنا به میزان اعتبارات و برنامه‌های کلی منطقه تعریف و به اجرا درمی‌آمد اما چند سالی است که درصد قابل توجهی از پروژه‌ها با توجه به اهمیت موضوع پیوست اجتماعی و براساس نظر و مطالبات شهروندان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است تا فراگیری بیشتری داشته باشد.

استخر مجموعه ورزشی مدرس، سوله ورزشی روستاهای زمان‌آباد، عباس‌آباد، قاسم‌آباد و سوله ورزشی محله بهشتی و بیمارستان رازی با حجم عملیاتی 14 هزار مترمربع در سال آینده به بهره‌‌برداری می‌رسد. اما یک خبر خوب هم برای بانوان منطقه داریم.

اگر به‌خاطر داشته باشید با ساخت مجموعه ورزشی جانبازان، سوله ورزشی الزهرا (س) در مجاورت این مجموعه ورزشی جمع‌آوری شد و سهم بانوان از فضاهای ورزشی اندکی کاهش یافت. اکنون به گفته مدیر تربیت بدنی منطقه 20، به‌جای سوله یاد شده، سالن دیگری در بلوار قدس محله دولت‌آباد جانمایی و تجهیز شد.

بالاترین سرانه ورزشی در جنوبی‌ترین منطقه پایتخت

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در بازدید از فضاهای ورزشی منطقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از تحقق بالاترین سرانه ورزشی در جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران ابراز خرسندی کرد.

سید محمد آقامیر با اشاره به سیاست شهرداری تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت عنوان کرد: منطقه 20 یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهر تهران است که حدود 30 روستا را در محدوده جغرافیایی خود پوشش می‌دهد و خوشبختانه در سال‌های اخیر مدیران شهرری نه تنها به ورزش شهروندان توجه ویژه‌ای مبذول داشته‌اند بلکه براساس وظیفه ذاتی خود فارغ از تقسیمات شهری از توسعه ورزش روستایی نیز غافل نبوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فضاهای ورزشی روستایی موجب تقویت هویت محلی و ایجاد نشاط در میان اهالی می‌شود که این موضوع ما را در رسیدن به افق چشم‌اندازهای مدیران کلانشهر تهران امیدوارتر می‌کند.

آقامیر در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان ورزش در سال 91 اظهار داشت: راه‌اندازی خانه ورزش اسوه در هر منطقه، تجهیز فضاهای ورزشی مدارس و مساجد، نهادینه کردن شعار تفریح، ورزش، سلامتی همه جا برای همه، در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

رکاب زدن در هوای پاک را تجربه کنید

تا همین چند سال پیش شرایط فیزیکی منطقه به گونه‌ای بود که به جز بچه‌ها کمتر کسی فضا و امکان دوچرخه‌سواری داخل شهر را داشت اما خوشبختانه به همت اداره تربیت بدنی و معاونت ترافیک چندین ایستگاه دوچرخه‌سواری در منطقه راه‌اندازی شده است که مطمئناً باعث تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه می‌شود.

دوچرخه‌سواری نه تنها یک ورزش و تفریح سالم به شمار می‌رود بلکه فواید زیست‌محیطی زیادی دارد به همین منظور چندین ایستگاه دوچرخه در میادین و بوستان‌های بزرگ منطقه جانمایی شده است و تمامی شهروندان این فرصت را دارند تا به‌طور رایگان دوچرخه‌ای را به امانت گرفته و لذت رکاب‌زدن در فضایی مناسب‌سازی شده و ایمن را تجربه کنند.

البته در این میان سهم بانوان منطقه هم محفوظ است چراکه با همکاری معاونت ترافیک منطقه، بوستان آموزش ترافیک، به‌عنوان جایگاه اختصاصی دوچرخه‌سواری بانوان تجهیز شده است و بانوان منطقه می‌توانند برای اولین بار در منطقه دوچرخه‌سواری کنند.

وعده ما در ایستگاه‌های ورزشی

ایستگاه‌های تفریحی ورزشی عصرهای پنجشنبه هر هفته در یک محله برگزار می‌شود.

در این ایستگاه‌ها رشته‌های ورزشی طناب‌زنی، پرتاب پنالتی (بسکتبال)، روپایی، مچ اندازی، پرش با گونی و ... برگزار می‌شود. به دلیل انتخاب زمان مناسب برای برگزاری این ایستگاه‌ها، مورد استقبال زیاد شهروندان قرار گرفته و با پرداختن به این بازی‌های ورزشی اوقاتی شاد و به یاد ماندنی را تجربه می‌کنند.

اگر تا به حال شانس حضور در ایستگاه‌های ورزشی تفریحی را نداشته‌اید، نگران نباشید چراکه از ابتدای سال 91 نیز ایستگاه‌ها دوباره برپا شده و شما می‌توانید همراه اعضای خانواده از برنامه‌های ورزشی و مفرح این ایستگاه‌ها بهره‌مند شوید.

از تورهای گردشگری ورزشی جا نمانید

از آنجا که ری یکی از شهرهای باستانی کشور است معمولاً بسیاری از گردشگران به این شهر می‌آیند و از این رو گردشگری واژه ناآشنایی برایمان نیست. اخیراً هم مطلع شدیم که اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه اقدام به برگزاری تورهای گردشگری ورزشی کرده است.

گردشگران ورزشی به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروه نخست شامل تماشاگر ورزشی هستند که برای تماشای مسابقات ورزشی به میادین مسابقات می‌روند و گروه دوم مشارکت‌کننده‌های در مسابقات ورزشی هستند که همراه تورهای گردشگری دل به طبیعت می‌زنند و با شرکت در فعالیت‌هایی مانند موج‌‌سواری، سوارکاری، شکار، ماهی‌گیری، کوه‌نوردی و ... اوقاتی شاد را در جمعی صمیمی تجربه می‌کنند. اگر شما هم از زندگی‌های تکراری خسته شده‌اید، حتماً در تورهای گردشگری ثبت‌نام کنید.

احیای ورزش باستانی ری

ری یکی از شهرهایی است که در ورزش باستانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. با توجه به استعداد و پتانسیل اهالی منطقه در این رشته ورزشی، ساخت زورخانه به‌عنوان یکی از سرفصل‌های عمرانی اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه 20 تعریف شده است.

اکنون سه زورخانه با نام‌های «تختی»، «استاد عبدالله زارع» و «سرتخت» در محله‌های قدیمی منطقه راه‌اندازی شده است و ساخت زورخانه «جوانمرد قصاب» نیز رو به پایان است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جالب است بدانید چندی پیش رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی از زورخانه‌های ری بازدید کرد و توسعه این فضاهای ورزشی را در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت بسیار مثبت ارزیابی کرد.

ورزش همگانی

ورزش همیشه سهم عده‌ای خاص بوده است و بقیه اهالی شهر یا روستا نقش تماشاچی را ایفا می‌کرده‌اند. اما اکنون با تغییر رویکرد شهرداری تهران، ورزش به یکی از دغدغه‌های مدیران شهر تبدیل شده است و هر روز شرایط جدیدی فراهم می‌شود تا همه اهالی محلات بتوانند از امکانات و برنامه‌های ورزشی بهره بیشتری ببرند.

تا آنجا که ما باخبر شدیم به‌ تازگی دستورالعمل بلند بالایی از سوی معاونت تفریحات ورزشی به مناطق ارسال شده است که طبق آن تمامی برنامه‌های ورزشی باید به گونه‌ای اجرا شود که همه اقشار در گروه‌های سنی و توانمندی‌های مختلف از دانش‌آموزان گرفته تا دانشجویان، روشندلان، معلولان، بسیجیان، اقلیت‌های مذهبی و ... بتوانند در این برنامه‌ها سهیم باشند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول