اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هیئت ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان فردوس:

اعتبارات ورزش ناشنوایان فردوس بسیار محدود است

خبرگزاری فارس: مسئول هیئت ورزشی ناشنوایان و کم‌شنوایان شهرستان فردوس گفت: اختصاص اعتبار به ورزش ناشنوایان بسیار محدود و جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست.

اعتبارات ورزش ناشنوایان فردوس بسیار محدود است

حسین پارسای محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: ورزش در زندگی و ارتباطات اجتماعی افراد معلول همانند افراد غیر معلول نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

وی افزود: عده‌ای بر این باورند که افراد معلول قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نیستند در حالی که تحقیقات علمی نشان می‌دهد درگیری افراد معلول در ورزش و فعالیت فیزیکی منجر به پیشرفت میزان سلامتی جسمانی و فکری آنها می‌شود.

مسئول هیئت ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان فردوس تصریح کرد: این هیئت فعالیت خود را از سال 1388 آغاز و در حال حاضر ورزشکاران در رشته‌های ورزشی پینگ پنگ، فوتسال، والیبال، شطرنج، ورزش‌های رزمی و دومیدانی مشغول به فعالیت هستند.

بیمه شدن 80 معلول کم شنوا و ناشنوای فردوس

پارسای محبی یادآور شد:‌ در سال جاری تعداد 80 نفر از معلولان کم شنوا و ناشنوای شهرستان مورد حمایت بیمه ورزشکاران قرار گرفتند و از این پس می‌توانند با خیال آسوده در مسابقات ورزشی حضور پیدا کنند.

وی برقراری ارتباط با افراد ناشنوا و کم شنوا را بسیار مشکل دانست و گفت: مربیان این قشر باید ارتباط لازم را با معلولان ناشنوا و کم شنوا داشته باشند تا بتوانند آنها را برای حضور در میادین ورزشی و مسابقات آماده کنند.

هزینه سالن‌های ورزشی بالاست

مسئول هیئت ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان فردوس با اشاره به هزینه بالای سالن‌های ورزشی برای انجام تمرینات ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان افزود: به سبب عدم وجود سالن ویژه برای این افراد، باید از سالن‌های دیگر سطح شهرستان استفاده کنیم.

پارسای محبی تصریح کرد: با توجه به اعتبارات محدودی که به هیئت ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان شهرستان فردوس اختصاص داده می‌شود، قادر به استفاده و پرداخت هزینه بالای سالن‌های ورزشی سطح شهرستان نیستیم.

وی به وجود استعدادهای غنی ورزشی در ناشنوایان و کم شنوایان شهرستان فردوس اشاره کرد و یادآور شد: استعدادیابی در رشته‌های ورزشی انجام و افراد به سوی رشته‌های مختلف ورزشی هدایت شده‌اند که باید برای فعالیت و پیشرفت ورزشکاران معلول امکانات ورزشی بیشتری فراهم شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول