اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوهایی که بر باد رفت

اعتراض ورزشی‌نویسان البرز به انتقال بازی سایپا به تهران

خبرگزاری فارس: همچون سال‌های گذشته باز هم میزبانی سرخابی‌های پایتخت از کرج گرفته شد تا اعتراض شدید ورزشی‌نویسان البرز به عملکرد مسئولان استان را در پی داشته باشد.

اعتراض ورزشی‌نویسان البرز به انتقال بازی سایپا به تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، با مخالفت شورای تامین استان البرز در خصوص برگزاری بازی تیم‌های فوتبال سایپا و استقلال در کرج، بار دیگر نارنجی‌پوشان البرزی از حق قانونی خود برای میزبانی از سرخابی‌ها در کرج محروم شدند.

این دیدار هفته دوم لیگ برتر قرار بود چهارشنبه شب چهارم مرداد ماه در ورزشگاه انقلاب برگزار شود اما شورای تامین با این بهانه که ظرفیت ورزشگاه کفاف حضور و استقبال فوتبال‌دوستان را نمی‌دهد، با انجام آن مخالفت کرد و همچون سال‌های گذشته امتیاز ارزشمند بازی خانگی را تقدیم آبی‌های پایتخت کرد.

مسئولان استان البرز هیچ توجه‌ای به خواسته‌های جوانان ندارند

همین ماه گذشته بود که استاندار در برنامه زنده شبکه تهران اعلام کرد که ورزشگاه انقلاب می‌تواند از دو تیم سرخابی پایتخت میزبانی کند و امسال ما شاهد حضور این استقلال و پرسپولیس تیم در کرج خواهیم بود.

از سوی دیگر مصاحبه‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز بود که از میزبانی استقلال و پرسپولیس در کرج حرف زد و دیگر مسئولان استان هم پس از پرسش‌های خبرنگاران استان که چرا استقلال و پرسپولیس به کرج نمی‌آیند، این جمله را به زبان می‌آورند که ان‌شاءالله در این فصل میزبان سرخابی‌ها خواهیم بود.

از قرار معلوم مسئولان استان البرز هیچ توجهی به خواسته‌های جوانان استان البرز ندارند، خیلی از نوجوانان و جوانان هستند که تمام تفریح و شادی آنها حضور در استادیوم و تماشای و تشویق تیم مورد علاقه خود است، ولی باز هم یک میزبانی بزرگ از یک تیم پرطرفدار کشور که می‌توانست این میزبانی پلی باشد برای ترقی ورزش استان و جذب جوانان به ورزش از البرز گرفته شد.

این بار با توجه به موافقت سازمان لیگ با برگزاری دیدار‌ها در کرج مسئولان استان از برگزاری این دیدار خودداری کردند.

به دنبال اتخاذ این تصمیم جمعی از ورزشی‌نویسان استان البرز با اعتراض شدید به این تصمیم گله‌مندی خود را از عملکرد مسئولان استان و تضییع حق نماینده البرز اعلام داشتند.

اقدام مسئولان استان توهین به فوتبال‌دوستان استان است

مجتبی علی مردانی از خبرنگاران با سابقه البرز در حوزه ورزش در اظهاراتی با بیان اینکه این اقدام مسئولان استان توهین به فوتبال دوستان استان است، گفت: پیش از تشکیل استان البرز مسئولان شهرستان کرج عدم استقلال در تصمیم‌گیری و دخالت استانداری تهران را عامل برگزار نشدن بازی استقلال و پرسپولیس در برابر سایپا در کرج عنوان می‌کردند، اما پس از ایجاد استان البرز و تشکیل استانداری نه تنها این رویه به پایان نرسید، بلکه دوستان تصمیم‌گیر راحت‌تر از گذشته در برگزاری این بازی‌ها در کرج خط بطلان می‌کشند و حق باشگاه سایپا که نام این استان را در بالاترین سطح فوتبال کشور یدک می‌کشد و هزاران ورزش دوست و هوادار فوتبال را تضییع می‌کنند.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه در خصوص علل دوستان برای برگزار نشدن این بازی در کرج نزدیکی این شهر به تهران و استقبال فراوان تماشاگران عنوان می‌شود، در حالی که مکانیزم‌های بسیاری برای کنترل ورود و خروج تماشاگران به ورزشگاه وجود دارد که در سایر شهرها اجرا شده و تنها کافیست مسئولان استان کمی به خود زحمت داده و این تجربیات را در تعامل با سایر استان‌ها کسب و مقدمات برگزاری بازی را در کرج فراهم کنند.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: دو سال از تشکیل استان البرز می‌گذرد اما هر بار به بهانه‌های مختلف مجبوریم بازی خانگی نماینده استان‌مان را در برابر تیم‌های پرمدعای پایتخت در ورزشگاه آزادی ببینیم و به شخصه در این مواقع از اینکه خبرنگار استان البرز در حوزه ورزش هستم خجالت زده‌ام.

زینب منجیری دیگر خبرنگاری است که اتخاذ این تصمیم را مبهم و غیرقابل دفاع می‌داند.

وی در این ارتباط می‌گوید: در این سال‌ها همواره از برگزاری این بازی در کرج صحبت شده و در آستانه هر بازی مسئولان ریز و درشت از انجام آن در کرج سخن می‌گویند، اما در آستانه انجام بازی عنوان می‌شود این استان نمی‌تواند میزبان باشد و جمع کثیری از فوتبال‌دوستان را ناراحت می‌کنند، در حالی که این ناتوانی تنها در حد یک حرف است و مسئولان ارشد استان برای یک بار هم که شده به خود زحمت انجام بازی در کرج نمی‌دهند تا معلوم شود همه آن چیزهایی که عنوان می‌شود درست است یا غلط.

وی در ادامه می‌گوید: تعجب من از این است که استان‌های با امکانات به مراتب کمتر از پس میزبانی و انجام بازی مقابل استقلال و پرسپولیس برمی‌آیند، اما جای تاسف دارد که البرز با داشتن یک ورزشگاه خوب و با امکانات از این حق محروم است و تیمش باید در یک ورزشگاه دیگر حق میزبانی را به جای آورد.

وی در پایان بخش صحبت خود تاکید می‌کند: وقت آن رسیده تا مسئولان استان کمی دلسوزانه‌تر با این مسئله برخورد کنند و شرایطی را فراهم کنند تا سایپا و هوادارانش به حق خود برسند.

مسئولان استان در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند

مصطفی فراغت خبرنگار ورزشی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا نیز معتقد است: این تصمیم‌گیری برای استان البرز ناخوشایند است که با توجه به امکانات خوب ورزشگاه انقلاب کرج این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

وی ادامه داد: متاسفانه قبل از برگزاری این دیدار همه مسئولان استان برای برگزاری اعلام آمادگی کرده بودند، ولی با نزدیک شدن به آغاز مسابقه به ناگهان پای شورای تامین شهر به میان آمد که با برگزاری این دیدار مخالف است.

وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من این است که مسئولان در تصمیم تجدید نظر کنند و این دیدار را در کرج برگزار کنند با شناختی که از هواداران با فرهنگ سایپا و استقلال داریم برای برگزاری این دیدار مشکلی پیش نخواهد آمد.

جعفر اسدی خبرنگار واحد مرکزی خبر نیز در خصوص این اتفاق اظهار داشت: این تصمیم اشتباه بزرگی بود، در ماه‌های گذشته قصد بر این بوده که این دیدار در ورزشگاه انقلاب برگزار شود، هیئت فوتبال استان البرز برای برگزاری اعلام آمادگی کرده بود، ولی باز شورای تامین استان با برگزاری این دیدار مخالفت کرد.

هومن ناظمی خبرنگار ورزشی قدیمی دیگری است که در این زمینه می‌گوید: اتخاذ این تصمیم هیئت فوتبال که آماده برگزاری این بازی بود، باشگاه سایپایی که به دنبال حق خود بود، اصحاب رسانه که خواهان حفظ شان جایگاه استان بودند و فوتبال دوستانی که بی‌صبرانه به دنبال شکستن این طلسم بودند، را ناراحت و گله‌مند کرد.

وی تاکید دارد: در این میان تنها بخشی از مسئولان که با گفتن یک نه بزرگ در یک جلسه تمام آرزوهای استان برای میزبانی از یک رویداد مهم را نقش بر آب کرد را راحت کرد. باید بپذیریم استان ما نه فاصله‌اش از تهران بیشتر می‌شود و نه ظرفیت ورزشگاه‌مان حداقل در یک دهه آینده افزایش خواهد یافت، تنها امیدواری ورزش‌دوستان تصمیم‌گیری‌های مسئولان استان البرز است که در حال حاضر امیدی به آن نمی‌رود.

ناظمی معتقد است: در چنین شرایطی نباید انتظاری برای پیشرفت ورزش استان داشت چراکه ما توانایی دفاع از حقوق خود را نداریم.

صورت مسئله را پاک نکنیم

مهدی دهقان نیز که از جمله خبرنگاران پر تلاش ورزشی در استان البرز است، در این رابطه به خبرنگار فارس در کرج می‌گوید: اینکه دیدارهای سایپا با استقلال و پرسپولیس در تهران برگزار شود، در حقیقت پاک کردن صورت مسئله است.

وی تاکید کرد: باید شرایط را برای میزبانی استان البرز فراهم می‌کردیم و اگر نتوانستیم این مهم را انجام دهیم، مقصر بوده و به ورزش استان جفا کرده‌ایم.

دهقان افزود: چرا باید مردم یک استان بزرگ و شهرستان کرج با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت حسرت کم‌کاری‌ها و تصمیم‌های غلط برخی از مدیران را بخورند، در حالی که ما نیز مانند استان فارس، خوزستان و کرمان می‌توانیم میزبان شایسته‌ای برای استقلال و پرسپولیس باشیم.

و بالاخره اینکه ورزشی‌نویسان استان البرز از مدیریت کلان استانداری و اداره کل ورزش خواسته‌اند تا در تصمیم خود تجدید‌نظر کرده و شرایط احقاق حق باشگاه سایپا و استان البرز را فراهم کنند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول