اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود 6 هزار ورزشکار حرفه‌ای

هیئت ورزش‌های رزمی خراسان‌رضوی فاقد سالن اختصاصی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خراسان‌رضوی گفت: با وجود 5 تا 6 هزار ورزشکار حرفه‌ای ما هنوز سالن اختصاصی نداریم.

هیئت ورزش‌های رزمی خراسان‌رضوی فاقد سالن اختصاصی است

رضا شکری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: با وجود 5 تا 6 هزار ورزشکار حرفه‌ای ما هنوز سالن اختصاصی نداریم و برای برگزاری فستیوال در سالن‌ها حمایت مالی نمی‌شویم.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خراسان‌رضوی گفت: بی‌مهری‌های مالی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در هنرهای رزمی دیده می‌شود و حتی در اختیار ما ابتدایی‌ترین امکانات از قبیل سالن، رینگ و تاتامی قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: اقدامات مختلفی در طی سال‌های گذشته در سبک‌ها و رشته‌های رزمی صورت گرفته، بسیاری از سبک‌ها به وجود آمده‌اند اما پس از مدتی حذف شدند به طوری ‌که در سه سال گذشته سه تا چهار سبک فعال داشته‌ایم اما در حال حاضر 32 سبک فعال داریم.

شکری بیان کرد: در ‌ورزش‌های رزمی کسب مدال نداشته‌ایم اما در مسابقات هلند از 10 وزن شرکت کننده 9 وزن را بر روی سکو بردیم که این سبب کسب یک نشان طلا و هشت نشان برنز شد.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در طول 30 سال بعد از انقلاب بزرگ‌ترین همایش رزمی‌کاری در مشهد مقدس برگزار شده و اگر به ما امکانات سالنی بدهند بزرگ‌ترین فستیوال رزمی و فردی را در سطح کشور برگزار می‌کنیم.

شکری عنوان کرد: در اسفند سال گذشته تعداد شرکت‌ کنندگان کلاس‌های مربیگری تئوری 197 نفر بوده که این تعداد در این سال‌ها بی‌سابقه بوده است.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خراسان‌رضوی ادامه داد: تعداد رزمی‌کارهای حرفه‌ای در 32 سبک فعال به طور میانگین به هزار و 500 نفر می‌رسد.

شکری در مورد ورزش‌های رزمی بانوان عنوان کرد: عملاً در 3 سال پیش ورزش رزمی بانوان تعطیل شده بود اما در حال حاضر 24 سبک فعال شده داریم و در این ارتباط 50 تا 60 مربی خانم آموزش داده شده است. 

وی در ارتباط با بودجه رشته‌های رزمی یادآور شد: میزان بودجه‌ای که به رزمی‌کاران تعلق می‌گیرد بسیار کم است و این در صورتی است که برای اعزام هر تیم در مسابقات 750 هزار تومان تا 3 میلیون تومان هزینه می‌شود و اگر زحمات رزمی‌کاران و نگاه خوب فدراسیون نباشد نمی‌توان کاری انجام داد.

شکری با انتقاد از نبود مدیریت مناسب در حوزه ورزش استان اضافه کرد: مدیریت ورزش اداری نیست، اگر علم با عمل همراه باشد سبب پیشرفت ما در میادین ورزشی می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیرکل ورزش استان خراسان‌رضوی در بحث عملیاتی، برون دادی نداشته و بیشتر از اینکه وارد متن ورزش شوند درگیر حواشی ورزشی شده‌اند.

شکری در بیان انتظار خود از اداره‌کل ورزش استان خراسان‌رضوی گفت: در تقسیم بودجه عدالت را رعایت کنند و در قرار دادن امکانات ورزشی تبعیض قائل نشوند.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خراسان‌رضوی در بیان شهرستان‌های فعال خراسان‌رضوی در حوزه ورزش‌های رزمی اظهار داشت: هیئت رزمی‌کاران سبزوار، تربت‌حیدریه، خواف و چناران در سطح استان از فعالیت بیشتری برخوردارند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول