اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

بدهی معوقه ورزشگاه دستغیب شیراز به اوقاف

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از انباشت بدهی‌های چندساله ورزشگاه موقوفه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد.

بدهی معوقه ورزشگاه دستغیب شیراز به اوقاف

حجت‌الاسلام غلامرضا محمد‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان افراد حقیقی و حقوقی که به هر دلیلی متصرف زمین‌های اوقافی هستند و مال‌الاجاره را پرداخت نکرده‌اند مرتکب حرام شده و بنابر فتوای تمام مراجع این کار غصب تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلاتی تا آخر آذرماه برای کمک‌کردن به رفع این موارد در نظر گرفته‌ایم تا افراد حقیقی و حقوقی بتوانند مال خود را پاک کرده و دیون شرعی را بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در بخش دیگری از این گفت‌وگو مهم‌ترین ظهور و بروز فعالان قرآنی را در مسابقات بین‌المللی قرآن دانست و گفت: استان فارس به دلایل مختلفی در این عرصه حضوری کمرنگ دارد.

محمدزاده اضافه کرد: حتی در مسابقات کشوری نیز آن جایگاهی که برای استان فارس با توجه به ظرفیت‌های آن متصور است تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: یکی از علتها این بوده که تاکنون این مسئله به خوبی مدیریت نشده است.

به گفته این مسئول، سال قبل 4 هزار نفر در مسابقات قرآنی استانی شرکت داشتند و حال اینکه ظرفیت این استان بیش از 400 هزار نفر است.

محمدزاده تصریح کرد: یقین داریم که بیش از 400 هزار نفر از جوانان، نوجوانان و مردم با مسائل قرآنی اعم از مفاهیم قرآنی، حفظ، قرائت، ترتیل و تجوید مانوس هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال در ماه مبارک رمضان تمام فعالان قرآنی به ویژه حافظان از یک جزء تا 30 جزء یا علاقمندان به حفظ یک تا سه جزء در پایگاه‌های اعلام شده اعم از مساجد، امامزادگان و موسسات قرآنی مرتبط با اوقاف سازماندهی شده و به صورت متشکل و شناسنامه‌دار به مسابقات قرآنی اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: در استان فارس این کار آغاز و ثبت‌نام شروع شده است و امیدواریم با پیوستن این افراد به مسابقات قرآنی، در نهایت استان فارس تعداد شرکت‌کننده خوبی را در سطح کشور و مسابقات بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول