اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک تاکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی و سازماندهی امور دینی

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهربابک گفت: برنامه‌ریزی و سازماندهی امور دینی بسیار ضروری است.

ضرورت برنامه‌ریزی و سازماندهی امور دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری پیش از ظهر امروز در جلسه شئونات اسلامی شهربابک با تأکید بر آسیب‌شناسی عزاداری‌ها و ساماندهی جشن‌ها و مراسم‌های مذهبی اظهار داشت: برنامه‌ریزی و ساماندهی امور دینی بسیار ضروری است.

وی برگزاری شعائر مذهبی را از توصیه‌های قرآن کریم دانست و افزود: حضور مردم در برگزاری مراسم و محافل دینی اعم از شهادت‌ و ولادت‌ حاکی از عشق عمیق مردم به اهل‌بیت (ع) است، لذا باید با آموزش و ترویج فرهنگ جشن‌ها و عزاداری‌های اهل‌بیت (ع) از آسیب‌ها و آفت‌ها جلو‌گیری کرد. 

منتظری برنامه‌ریزی و ساماندهی امر تبلیغات دینی را بسیار ضروری دانست و گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب با تدبیر مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی امر ساماندهی تبلیغات اسلامی را بر عهده گرفتند که با برنامه‌ریزی‌های به‌ عمل آمده از رشد ضدارزش‌ها و باورهای غلط جلوگیری به‌ عمل آمده است.

امام جمعه شهربابک از برگزاری بعضی از جشن‌هایی که به ‌مناسبت میلاد ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود، گلایه کرد و ابراز داشت: در بعضی از مراسم جشن‌های ولادت ائمه (ع) برنامه‌هایی اجرا می‌شود که هیچ سنخیتی با شئونات ائمه اطهار (ع) ندارد به ‌عنوان نمونه اجرای موسیقی‌ها، خوانندگی‌ها و نوازندگی‌ها و پذیرایی‌هایی که موجب سد معبر و ‌ناراحتی مردم می‌شود.

هادی احمدی سرپرست فرمانداری شهربابک نیز در این جلسه گفت:‌ کسی که در نظام جمهوری اسلامی به عنوان مسئول و مدیر انتخاب می‌شود، حتماً یک‌سری ویژگی‌ها را دارد، البته در گام اول مسئولان باید شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی ‌خطاب به مسئولان بیان داشت: از آن جایی که مسئوان به عنوان یک الگو قرار می‌گیرند، باید ساده زیستن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

احمدی افزود: کشور ما یک نظام ارزشی است و بر اساس ارزش‌ها تشکیل شده و اگر خرافه‌گرایی در آن نفوذ کند، ارزش‌ها را زیر سئوال می‌برد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول