اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

اعتقادات دینی اصلی‌ترین راهبرد مقابله با استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوثر تقویت اعتقادات و باورهای دینی را اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های رنگارنگ دشمن در ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی اعلام کرد.

اعتقادات دینی اصلی‌ترین راهبرد مقابله با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی ظهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر اظهار داشت: دشمن ما حقیرتر از همیشه این بار با حربه تحریم و تهدید وارد عمل شده اما اعلام می‌کنیم هیچ نیرویی نمی‌تواند ما را در رسیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ناکام بگذارد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدارتر و هوشیارتر از 30 سال گذشته ترفندهای دشمن را شناخته است، افزود: مقابله با هر یک از این نیرنگ‌ها جهادی والا و مقدس است.

امام جمعه  شهرستان کوثر در ادامه ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

عبداللهی گفت: در ماه رمضان باید تلاش شود جلو جرم گرفته شود و ضمن باز داشتن از جرم، نقش هدایت‌گری و تربیتی در جامعه دینی را داشته باشیم.

وی در ادامه خواستار احصای منکرات در جامعه و برخورد کارشناسانه و منطقی با احیای معروفات فراموش شده و کم‌رنگ شده در جامعه شد و بر تلاش برای حذف سنت‌های غلط رایج در برخی نقاط با هدف اشاعه و بسط فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد.

امام جمعه کوثر فرهنگ رمضان را فرهنگ شناخت خویشتن، فرهنگ تقوا و دوری از گناهان کوچک و بزرگ عنوان کرد و گفت: ماه رمضان ماه رحمت، برکت و مغفرت، ماه فرصت در کارهای خیر و یگانه ماهی دانست که قرآن در آن نازل شده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید شاخص‌های فرهنگی را شناسایی و ریشه‌یابی کنند تا نسبت به تقویت آن اقدام جدی را انجام دهیم.

عبداللهی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر در ابعاد مختلف بازوی خوبی برای شهرستان است ابراز داشت: اگر بخواهیم اوضاع فرهنگی آن گونه که باید اصلاح شود همه اقشار و گروهها باید دست به دست هم داده و در این عرصه حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر نیز در این نشست نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر را راهی برای برون رفت و رفع موانع و مشکلات یک جامعه عنوان کرد

سید سعدالله رئیس‌ساداتی بیان داشت: بی‌توجهی به این مسئولیت اجتماعی موجب رنگ باختن معنویات و چیرگی هوای نفسانی در فرد و جامعه می‌شود.

وی گفت: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی‌، تقویت باورهای دینی و آسیب‌شناسی مسایل فرهنگی از اولویت‌های اصلی شورای فرهنگی عمومی در سال جاری است.

فرماندار کوثر تصریح کرد: هر قدر ایمان فردی در جامعه گسترش یابد فعالیت‌های فرهنگی هم از توسعه قابل توجهی برخوردار خواهند بود چرا که این گونه فعالیت‌ها با تقویت ایمان و باور‌های دینی افراد رابطه مستقیمی دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در سالی که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب مزین شده از ادارات خواسته شده از خرید کالاهای خارجی خودداری کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول