اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

فعالیت در امور دینی کند شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: موانع و چالش‌های موجود در تبلیغات دینی بسیار است و شاید به خاطر همین مورد است که فعالیت در امور دینی کند شده و اثر لازم و مورد انتظار محقق نمی‌‌شود.

فعالیت در امور دینی کند شده است
 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید‌نورالله موسوی‌نیا در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک آنچه به عنوان خطوط کلی نظام جمهوری اسلامی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تعیین شده، رسیدن به تمدن اسلامی، مقابله با تمدن مادی و منحط غرب، حفظ زیرساخت‌های مدنی و هویت دینی و تقویت مظاهر اسلامی است.
وی افزود: در این راستا روحانیون مستقر در روستاها و مناطق دورافتاده استان بوشهر در این زمینه نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند.
موسوی‌نیا به تدوین طرح توسعه استقرار مبلغین در مناطق محروم با هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود فرهنگی و تبلیغی و پوشش تبلیغی اشاره و عنوان کرد: تاکنون بیش از 80 روستا در استان بوشهر تحت پوشش تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند.
‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: همچنین در 80 روستای استان بوشهر مبلغان دینی استقرار دارند و به صورت دائمی در زمینه اقامه نماز جماعت به صورت منظم در مساجد محل استقرار، تعظیم شعائر دینی و الهی، سخنرانی در اماکن عمومی با موضوعات مختلف، آموزش‌های قرآنی، اجرای گفتمان‌های دینی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در خدمت اهالی روستاها هستند.
وی اظهار کرد: مردم با حضور روحانیون در مساجد و مراکز فرهنگی حضور پررنگ‌تری می‌یابند و در نتیجه ناهنجاری‌ها در جامعه کمتر می‌شود، لذا می‌طلبد مسوولان اجرایی و فرهنگی استان در کمیته بودجه و برنامه‌ریزی برای ساخت خانه‌های عالم توجه بیشتری را مبذول نموده و نهادهای مسئول جهت اعزام مبلغ و روحانی اقدام لازم را انجام دهند.
 موسوی‌نیا بر پرداخت زکات تاکید ‌و بیان کرد: نقش روحانیون در احیای امور زکات بسیار مهم و کلیدی است و می‌توانند سخنان زیادی در مورد اهمیت زکات در منابر و مساجد در جامعه به مردم بگویند و بر این فرضیه مهم الهی در قرآن کریم تاکید شده است.
وی اضافه کرد: امام صادق (ع) نیز در کلام گوهربار خود فرموده‌اند که زکات به منظور آزمایش ثروتمندان و کمک به فقرا مقرر شده و به راستی اگر مردم اموال خود را بپردازند، مسلمان نیازمند و فقیری بجای نخواهد ماند.

* روحانیون منشأ خیر و برکت هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر متذکر شد: آنچه که کمتر با آن توجه شده بحث تبلیغات دین و آسیب‌های دینی است.
وی تبلیغات دین را وظیفه بسیار خطیری دانست و گفت: موانع و چالش‌های موجود در تبلیغات دینی بسیار است و شاید به خاطر همین مورد است که فعالیت در امور دینی کند گردیده و اثر لازم و مورد انتظار محقق نمی‌‌شود.
‌موسوی‌نیا به تشریح نقش روحانیون در ارتقای بصیرت دینی و فرهنگی جامعه به ویژه جوانان  پرداخت و عنوان کرد: روحانیت به عنوان قشری که بیش از سایر اقشار دیگر در کانون توجه دشمن قرار دارند، نقشی تعیین‌کننده و حساس دارد و بی‌شک روحانیون فرماندهان جبهه خودی بوده و همکاری با آنان ضروری است.
وی ادامه داد: روحانیت الگوی همگان در انقلاب اسلامی هستند و جایگاه ویژه‌ای در انقلاب و نظام دارد و انوار انقلاب اسلامی را به خارج از مرزهای کشور منتشر می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کارآمدی حکومت دینی و مقابله با دشمنانی که به توسل به هر شیوه و توطئه‌ای تلاش می‌کنند تا ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی را تبلیغ کنند را رسالت مهم روحانیت برشمرد.
‌وی افزود: روحانیون به عنوان پیش‌قراولان نظام و انقلاب الگوی جاودانه تاریخ انقلاب اسلامی هستند و نسل‌های جوان الگوی ولایت‌مداری و انقلابی خود را از آنان می‌گیرند.
موسوی‌نیا در این خصوص گفت: در عصر انفجار اطلاعات توسط شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای تهاجم و جنگ فرهنگی بی‌سابقه‌ای وجود دارد لذا روحانیت باید با سلاح علم و دانش نوین، خور را مهیا کنند.
وی با اشاره به وجود فضای آموزشی در مدارس نیز عنوان کرد: اگر این فضا، فضای تربیتی بود بسیاری از مشکلات بخش آموزش و تربیت کمتر می‌شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به اهداف بیگانگان در رویارویی با اسلام اشاره و اظهار کرد: دین به عنوان عاملی برای حفظ کشور مطرح است و می‌تواند برتری مسلمانان را بر بیگانگان دوچندان کنند.
وی ادامه داد: امروز دشمن با اسلام مخالف است و شیعه و سنی بودن مسلمانان برای آن‌ها تفاوتی ندارد بنابراین آن‌ها سعی در نابودی دین اسلام دارند.
این مقام مسئول وجود نحله‌های انحرافی مانند بهائیت، سلفیت و وهابیت را تهدیدی برای اتحاد امت اسلامی ذکر و تصریح کرد: دشمن از طریق این نحله‌ها سعی دارد تا برادری بین مسلمین را از بین ببرد و دین اسلام را میان مردم کمرنگ کند که نباید چنین اجازه‌ای به آن‌ها داده شود.
‌وی برگزاری دوره‌های آموزشی که با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برای آشنایی روحانیون با این نحله‌ها را گام ارزنده‌ای در این راستا اعلام کرد.
موسوی‌نیا با بیان اینکه اولویت‌بندی در بیان مسائل از عوامل مهم تبلیغ است، گفت: در حال حاضر تقویت نظام و تبعیت از ولایت فقیه از اولویت‌های اصلی در تبلیغ به شمار می‌رود.
 وی تقوا را اساس و بنیان همه خوبی‌ها دانست و بیان کرد: برای تبعیت از ولایت فقیه، حرکت در مسیر خیر، و سایر اعمال خیر نیاز به تقوا دارد که باید این عمل در جوامع اسلامی فرهنگ‌سازی شود.
‌مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به حاشیه رانده شدن روحانیت را از دغدغه های اصلی این قشر عنوان ‌و بیان کرد: در هر حادثه، مصیبت و بحرانی روحانیون نباید از جایگاه خود کناره‌گیری کنند بلکه باید جایگاه و شخصیت خود را بیش از پیش به دیگران اثبات کنند.
وی ادامه داد: رسالت بزرگ پاسداری از قرآن و ولایت بر عهده روحانیت است و آن‌ها هستند که در این خصوص وظایف خطیری دارند.
موسوی‌نیا به خطرات جنگ نرم اشاره کرد و هشدار داد: دشمنان جامعه اسلامی از همه زوایا در کمین هستند تا لطمه به فرهنگ اسلامی ما بزنند که باید مواظب فضای مجازی جامعه بوده و در خصوص فعالیت‌های فرهنگی بیشتر تلاش کنیم.
وی افزود: باید در مقابل برنامه‌های سایت‌های ضد اخلاقی، ضد ارزشی به ویژه در مقابل سایت وهابیت بتوانیم نرم‌افزارها و سایت‌های فرهنگی ارزشی بیشتری ساخته و راه‌اندازی کنیم تا آسیبی به ارزش‌های اسلامی وارد نشود.
نتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول