اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمان مطرح کرد

‌‌"هویت‌سازی" ‌ضرورت انجام تبلیغ/‌‌بدحجابی ‌نشانه‌ بحران هویت دینی ‌است‌

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمان گفت: برای تبلیغ هویت‌سازی یک ضرورت است.

‌‌"هویت‌سازی" ‌ضرورت انجام تبلیغ/‌‌بدحجابی ‌نشانه‌ بحران هویت دینی ‌است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی صبح امروز در همایش سفیران تبلیغ ویژه مبلغان حوزوی گلستان اظهار داشت: برای تبلیغ دین قبل از هر چیزی نیاز به شناخت داریم و تبلیغ به معنای رساندن یک مطلب به صورت شفاف است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مباحث روان‎شناختی می‎تواند در بحث تبلیغ کمک کند تصریح کرد: شخصیت انسان‎ها مجموعه‎ای از ویژگی‎های ثابت فکری، عاطفی، اخلاقی و رفتاری است.

موسوی با تاکید بر اینکه رفتار انسان متشکل از شاکله‎ اوست اذعان کرد: از یک انسانی که شخصیت او دچار بیماری است نباید انتظار رفتار زیبا را از او داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمان با تاکید بر اینکه مبلغ باید مجموعه‎ مؤلف‎ها و ویژگی‎های شخصیت افراد را مدنظر قرار دهد افزود: یکی از مؤلف‎های شخصیت‌ساز بعد فکری اوست که در آن تنها چیزی که می‎تواند هدف انسان باشد خداوند است.

وی افزود: بررسی سلامت رفتاری افراد به مبلغ کمک خواهد کرد تا بتواند رسالت خود را به بهترین وجه انجام دهد.

موسوی ابراز داشت: کسانی که از سلامت روان برخوردار باشند حداکثر رضایت را از تعامل و روابط اجتماعی برخوردار خواهند بود و از هر آنچه دارند راضی و به دنبال بهتر شدن آن هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمان بیان داشت: انسانی که از شخصیت سالم برخوردار است همیشه پویا و بصیر و انسان‎ها را به صبر دعوت می‎کند و می‎تواند به خودشناسی و بالندگی برسد.

وی خاطر نشان کرد: از این الگو می‎توان نتیجه گرفت که اغلب انسان‎ها از سلامت سالم برخوردار نیستند و باید در این حوزه گام برداریم تا هم خود و دیگران را معطوف به این مسئله سازیم.

موسوی از دیگر مسائل شخصیتی انسان را هویت برشمرد و افزود: کسی که از هویت دینی برخوردار نباشد از آن انتظار چندانی وجود ندارد و بدحجابی یکی از نشانه‎های بحران هویت دینی در جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برای تبلیغ هویت‌سازی یک ضرورت است ابراز داشت: هویت داشتن شناخت واقعی از خود، خدا و جامعه است و اگر هویت‌یابی در دوران نوجوانی شکل نگیرد فرد دچار بحران هویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبلیغ در شکل‌گیری هویت دینی و اسلامی کمک می‎کند خاطر نشان کرد: مبلغ کار بسیار سختی را در پیشرو دارد چرا که هم باید ارائه‌دهنده دستورات و تعالیم الهی به بهترین نحو به جامعه هدف خود باشد و هم اینکه در برخورد با انسان‎های متفاوت طوری واکنش نشان دهد که سرلوحه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول